کد خبر: ۹۳۵۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۰

گوترش: مجمع عمومی سازمان ملل در رویارویی با چالش‌ها مسیری حیاتی است

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در مراسم آغاز به کار هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در رویارویی با چالش‌های پیش روی ما، مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابزاری ضروری و مسیری حیاتی به سوی آینده‌ای صلح‌آمیز و عادلانه برای همه مردم است.
گوترش: مجمع عمومی سازمان ملل در رویارویی با چالش‌ها مسیری حیاتی است
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی گفت: هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد درحالی کار خود را آغاز می‌کند که ما با جهانی در مشکل مواجه هستیم. اما خبر خوب این است که می‌توانیم کاری برای این مشکل انجام دهیم.

گوترش گفت: از روز اول، سازمان ملل محل راه‌حل‌های چندجانبه بوده است این راه حل‌ها شامل همکاری، گفتگو، دیپلماسی و منشور ملل متحد است.

او تصریح کرد: سازمان ملل جایی بوده که احترام به یکدیگر و کرامت و حقوق انسانی که متعلق به تک تک اعضای خانواده بشری است، زنده می‌شود. این وظایف اکنون به عهده اعضای مجمع عمومی سازمان ملل است. اینجا جایی است که راه حل‌ها ساخته می‌شود و ما به راه‌حل‌های کلی نیاز داریم؛ راهکار‌هایی برای بازگرداندن اهداف توسعه پایدار و پایان دادن به فقر و نابرابری.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: ما به راه حل‌هایی برای تحریک پیشرفت اقتصادی و ایجاد شغل برای همه به ویژه زنان و جوانان و راه حل‌هایی برای پر کردن شکاف‌های سیاسی و پایان دادن به درگیری‌هایی که باعث مرگ و رنج بسیار می‌شود، نیاز داریم. ما راه حل‌هایی برای پایان دادن به فاجعه آب و هوایی که درحال نابودی تنها خانه ما است، نیاز داریم.

او ادامه داد: ما همچنین به راه حل‌هایی برای تامین منابع مالی که کشور‌های در حال توسعه برای سرمایه گذاری در آینده مردم خود نیاز دارند، نیازمند هستیم. راه حل‌هایی که به همه کشور‌ها در نهاد‌های جهانی مالی، صلح و امنیت جایگاه می‌دهد و راه حل‌هایی برای اطمینان از اینکه فناوری‌های نوآورانه مانند هوش مصنوعی یک موهبت باشند و به مانعی برای پیشرفت و برابری انسان تبدیل نشوند.

گوترش تاکید کرد: گام به گام، راه‌حل به راه‌حل، می‌توانیم اعتماد و ایمان را نسبت به یکدیگر و آنچه می‌توانیم از طریق همکاری و همبستگی به دست آوریم، بازسازی کنیم.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: ارزش‌هایی که از سال ۱۹۴۵ ما را گرد هم آورده اند، ضروری‌تر از همیشه هستند. در رویارویی با چالش‌های پیش روی ما، مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابزاری ضروری و مسیری حیاتی به سوی آینده‌ای صلح‌آمیز و عادلانه برای همه مردم است. بیایید تعهد خود را نسبت به آن آینده تجدید کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین