کد خبر: ۹۳۵۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲

پسکوف: ادعا‌ها درباره تحویل موشک‌های ایرانی به روسیه بی‌اساس است

سخنگوی کاخ کرملین گمانه‌زنی‌ها و ادعا‌ها درباره تحویل تسلیحات کشور‌های دیگر، از جمله ایران به روسیه را برای استفاده در جنگ اوکراین «بی‌پایه و اساس» دانست.
پسکوف: ادعا‌ها درباره تحویل موشک‌های ایرانی به روسیه بی‌اساس است
آفتاب‌‌نیوز :

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، امروز (چهارشنبه) و در پی ادعا‌های مطرح‌شده از سوی غرب مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه، گفت که «ما گمانه‌زنی‌های زیادی را درباره تحویل برخی تسلیحات به فدراسیون روسیه می‌شنویم؛ تمامی آن‌ها بی‌پایه و اساس است».

خبرگزاری روسی تاس با انتشار این مطلب به نقل از پسکوف نوشت: نیرو‌های مسلح روسیه زرادخانه‌ای پر از تجهیزات و تسلیحات لازم را برای ادامه دادن «عملیات ویژه نظامی» خود در اوکراین در اختیار دارند.

اظهارات پسکوف در پی این مطرح می‌شود که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، دیروز (سه‌شنبه) در یک کنفرانس خبری در لندن مدعی شده بود که روسیه با دریافت موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد از ایران، قصد دارد از این موشک‌ها در جنگ اوکراین استفاده کند.

سخنگوی کرملین همچنین گفت: ما در حال توسعه روابط خود با برخی کشور‌ها هستیم و در چندین حوزه همکاری می‌کنیم. ما به این همفکری در راستای منافع کشورهایمان ادامه می‌دهیم.

آمریکا و انگلیس روز گذشته، تحریم‌هایی را بر افراد و نهاد‌های روسی و ایرانی اعمال کردند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این ادعای کشور‌های غربی گفته بود: ما موضع روشنی در ارتباط با تحولات اوکراین و بحران اوکراین داریم و جای تاسف است که برخی از طرف‌ها که خود بخشی از جنگ و نزاع در بحران اوکراین هستند، با انگیزه‌های سیاسی، اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کنند. ما در موضوع اوکراین بخشی از جنگ و نزاع نیستیم و و بار‌ها تاکید کرده‌ایم که راهکار سیاسی را بهترین راهکار برای حل این بحران می‌دانیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ما ادعا‌های مطرح شده مبنی بر نقش ایران برای صادرات تسلیحات به یک طرف جنگ در بحران اوکراین را قویاً رد می‌کنیم و این اتهامات و ادعا‌ها را ناشی از منویات سیاسی طرف‌هایی می‌دانیم که این اتهامات را مطرح می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین