کد خبر: ۹۳۵۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

صحبت‌های پژمان بازغی درباره وضعیت بازیگران کودک و موسسات آموزش بازیگری

پژمان بازغی در سخنانی از تدوین و رونمایی آیین نامه حقوق بازیگران کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در بررسی اساسنامه متوجه شدیم که تناقض‌هایی برای بازیگران کودک وجود دارد و در یک آیین نامه اصلاحاتی را نسبت به آن وارد کردیم.
صحبت‌های پژمان بازغی درباره وضعیت بازیگران کودک و موسسات آموزش بازیگری
آفتاب‌‌نیوز :

رییس انجمن بازیگران خانه سینما که امروز ۲۱ شهریور ماه همزمان با روز سینما در خانه سینما صحبت می‌کرد، ادامه داد: ساماندهی هنروران را نیز در انجمن پیگیری کرده‌ایم و گزارش آن اعلام خواهد شد.

بازغی رسیدگی به موسسه‌های آموزش بازیگری را نیز دیگر برنامه قابل پیگیری در انجمن بازیگران عنوان کرد و گفت: برخی از این انجمن‌ها بخصوص در شهرستان‌ها به بازار جعل با وعده‌های توخالی تبدیل شده‌اند.

حسین مهری یکی از اعضای هیات مدیره که از سوی پژمان بازغی به عنوان فردی معرفی شد که کودک کار بوده و یا همت خودش توانسته به این موقعیت برسد، بیان کرد: این آیین نامه حقوق بازیگران کودک و نوجوان ۹۰ سال قبل در آمریکا تصویب شده، ولی ما اینجا خیلی عقب هستیم. از یک سال و نیم گذشته پیشنهاد شد که این موضوع را دنبال کنیم و من که وقتی ۳۰ سال قبل فیلم «مهرمادری» را بازی کردم و بعد فیلم‌های دیگر، ولی در پایان سال فقط ۱۰ هزار تومان داشتم، می‌دانستم چه وضعیتی وجود دارد. من کودکی بودم که بیشترین ضربه‌ها را خوردم، ولی خدا مرا دوست داشت و مشاوران خوبی مثل خانم معتمدآریا داشتم که مرا کمک کردند در حالی که خیلی از همسن و سال‌های من افسرده و معتاد شدند.

او همچنین از مشورت و صحبت با برخی سینماگران خارجی و مطالعه برخی آیین‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های خارجی برای تدوین آیین نامه خبر داد و سپس آن را رونمایی کردند.

در ادامه این مراسم مستندی از محمد تهامی‌نژاد با نام «سینمای ایران: از مشروطه تا سپنتا» به نمایش درآمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین