کد خبر: ۹۳۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶

روسیه: اطلاعاتی در مورد طرح صلح آلمان دریافت نکرده ایم

مسکو روز چهارشنبه اعلام کرد که برلین نه به صورت مستقیم و نه از طریق واسطه ها هیچ اطلاعاتی در مورد "طرح صلح" اولاف شولتس صدراعظم آلمان برای حل جنگ اوکراین به روسیه ارسال نکرده است.
روسیه: اطلاعاتی در مورد طرح صلح آلمان دریافت نکرده ایم
آفتاب‌‌نیوز :

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: ما هیچ درخواست یا اطلاعاتی از سوی رهبری آلمان، چه مستقیم و چه از طریق واسطه، دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: این گزارش‌ها برخی از شایعات هستند. هیچ تایید رسمی در این مورد وجود ندارد، بنابراین برای اظهار نظر به طور کلی محتوایی وجود ندارد.

او افزود که در عین حال، در صورت چنین ابتکار صلحی از سوی آلمان "هیچ کس از آن استقبال نخواهد کرد"، زیرا این شولتس است که در کنار دیگران "پول و سلاح برای رژیم کی یف ارسال می‌کند. "

زاخارووا گفت که برلین تنها در صورتی قادر خواهد بود نقش خود را در دستیابی به صلح در جنگ اوکراین ثابت کند که از ارسال تسلیحات به اوکراین و حمایت از "این بی رحمی و افکار کاملا نازی" دست بردارد و همچنین حملات تروریستی رژیم کی یف به سرزمین روسیه را محکوم کند.

پیش از این «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان طی مصاحبه‌ای تلویزیونی خواستار برقراری مجدد مذاکرات صلح اوکراین شد.

صدراعظم آلمان امروز شنبه طی سخنانی خواستار تلاش مجدد برای برقراری صلح در اوکراین شد و گفت که او و «لودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، هر دو طی مذاکرات اخیر درباره لزوم برگزاری یک کنفرانس جدید صلح با حضور روسیه توافق کرده‌اند.

شولتس در این مصاحبه که با شبکه آلمانی ZDF انجام می‌داد، گفت «من معتقدم که اکنون زمان آن است که درباره چگونگی رسیدن به صلح از این وضعیت جنگی، سریع‌تر از گذشته بحث کنیم.»

زلنسکی ماه پیش گفته بود که قصد دارد در ماه نوامبر (آبان) برنامه‌ای آماده داشته باشد تا کی‌یف بتواند دومین نشست بین المللی را در مورد صلح در اوکراین برگزار کند و نمایندگان روسیه باید در آن شرکت کنند.

اوکراین در ماه ژوئن (خرداد) میزبان هیات‌هایی از ۹۲ کشور در اولین نشست سران در سوئیس برای پیشبرد طرح صلح خود بود.

چند روز پیش نیز «کارل نهامر» صدراعظم اتریش از آمادگی کشورش برای میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین به منظور برقراری صلح عادلانه و پایدار خبر داده بود.

وی با انتشار پستی در شبکه «ایکس» نوشت که ما سخنان رئیس جمهور روسیه را برای آمادگی کشورش برای مذاکرات صلح دنبال می‌کنیم.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را جدی نخواهد گرفت چرا که کشور‌های غربی در پی دستیابی به یک توافق عادلانه نیستند.

در حالی که نیرو‌های اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) گفت که پس از تهاجم فرامرزی اوکراین به کورسک، گفتگو غیرممکن است و نمی‌تواند مطرح شود.

اولین نشست صلح اوکراین در ماه ژوئن (خرداد) در سوئیس در حالی برگزار شد که از روسیه که یک طرف این مناقشه است، برای حضور در این اجلاس دعوت نشده بود.

در حالی که روسیه منتقد جدی اجلاس صلح سوئیس و عضو غایب آن بوده است، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اواخر تیر ماه نسبت به اظهارات زلنسکی مبنی بر ضرورت شرکت مسکو در دومین نشست واکنش نشان داد و به طعنه گفته بود که متوجه ذهنیت وی از بیان دومین اجلاس صلح نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین