کد خبر: ۹۳۵۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰

علی نصیریان: نسل جوان را دریابیم

بازیگر پیشکسوت، سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه هنر مفهوم زندگی را به مردم عرضه می‌کند، گفت: باید استعداد‌های نسل جوان را دریافت و آنان را در خدمت به فرهنگ ایرانی پرورش داد.
علی نصیریان: نسل جوان را دریابیم
آفتاب‌‌نیوز :

علی نصیریان چهارشنبه شب ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در آیینی که به انگیزه بزرگداشت وی و فرارسیدن ۲۱ شهریور روز ملی سینما در مجموعه میکامال کیش برگزار شد، فرهنگ و هنر را غذای روح و جان جامعه خواند و افزود: انسان امروز برای جدایی از روزمرگی به فضای جدیدی نیاز دارد تا به وسیله هنر لذت زیبایی را بچشد.

وی با تاکید بر اینکه هنر مفاهیم زندگی را برای انسان بیان می‌کند، ادامه داد: هنر بهترین مفهوم زندگی را به سادگی و زیبایی به مردم عرضه می‌کند.

نصیریان به اثرگذاری هنر در بخش‌های مختلف زندگی اشاره و بیان کرد: هنر به اندازه‌ای در درک مفهوم اثرگذار است که باید اذعان کرد بخش زیادی از معانی اشعار حافظ با آواز بی‌بدیل استاد محمدرضا شجریان برای ملت ایران مفهوم پیدا کرده است.

وی هنر را تصویربخش زندگی دانست و گفت: هنر به زندگی مردم جهت می‌دهد؛ فرهنگ، شناسنامه و هویت مردم است و باید برای پاسداری از آن سنگ تمام گذاشت.

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: فرهنگ و هنر، بهترین معرف یک ملت و جامعه در عرصه بین الملل است، از این رو توجه به این جایگاه بسیار حائز اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سینما و ساختار دراماتیک آن از غرب گرفته شده است، اظهار کرد: امروز سینمای ایران به واسطه تلاش‌های هنرمندان و فعالان این حوزه به سطحی از شکوفایی رسیده که در عرصه جهانی حرف برای گفتن دارد.

نصیریان، سواد را محور شکوفایی یک هنرمند عنوان کرد و افزود: هنر یک کار خلاقانه است که بدون داشتن سواد لازم، شکوفایی در این مسیر ممکن نیست؛ بخش مهم دیگر هنرآموزی تمرین و تعلیم است؛ در دهه ۳۰ شمسی که خبری از کتاب و استاد حوزه تئاتر و سینما نبود، هنرمندان با اتکا به استمرار و تمرین، مسیر رشد و شکوفایی را طی می‌کردند.

وی به نسل جوان و خلاق توصیه کرد که توجه ویژه‌ای به تمرین، تقویت قدرت تخیل و خودآموزی در حوزه هنر داشته باشند.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از علی نصیریان از تندیس وی رونمایی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین