کد خبر: ۹۳۵۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶

حمله خرس به چوپان در کوهرنگ

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: حمله خرس باعث مصدومیت چوپان ۵۶ ساله اهل کوهرنگ شد.
حمله خرس به چوپان در کوهرنگ
آفتاب‌‌نیوز :

محمود شمسی‌پور روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با اطلاع‌رسانی این حادثه به اورژانس ۱۱۵ یک سورتی پرواز برای نجات جان چوپان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اورژانس استان، وی با اشاره به اینکه این حادثه در "کوه سفید بازفت" اتفاق افتاد گفت: در این حادثه چوپان دچار آسیب‌های فراوان شده بود که با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه بالگرد به منطقه اعزام شد و فرد مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی مناسب به وسیله بالگرد به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل شد.

به گفته وی؛ از ابتدای سالجاری ۴۱ مورد ماموریت امداد هوایی برای نجات جان مصدومان حوادث مختلف، انتقال مادران باردار از مناطق سخت گذر و همچنین بیماران قلبی و عروقی در استان انجام شده است.

با این حال در برخی نقاط استان، اورژانس با تاخیر زیادی به محل درخواست کمک می رسد.

به گفته مسوولان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، تداوم خشک‌سالی‌ها در چند سال اخیر، اجرای طرح‌های جنگل‌کاری و تغییر کاربری اراضی برای ایجاد باغ و مزرعه در محدوده زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای، جزیره‌ای شدن زیستگاه‌ها در اثر اجرای طرح‌های راه‌سازی و دیگر عملیات عمرانی، برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی در مراتع و مناطق جنگلی و چرای دام در فصل غیرمجاز را از جمله عوامل اثرگذار در تشدید تعارض با خرس در استان است.

وضعیت حیات وحش چهارمحال و بختیاری به گونه‌ای است که تاکنون در استان ۴۰۲ گونه جانوری از ۱۱۵ خانواده شناسایی شده که از این تعداد ۲۷۸ گونه پرنده در کمیته ملی ثبت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین