کد خبر: ۹۳۵۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

بورل: نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی بشردوستانه در غزه برای جامعه جهانی قابل قبول نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه سازمان ملل در نوار غزه تاکید کرد که نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی بشردوستانه در غزه برای جامعه جهانی قابل قبول نیست.
بورل: نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی بشردوستانه در غزه برای جامعه جهانی قابل قبول نیست
آفتاب‌‌نیوز :

جوسپ بورل روز پنجشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق) نوشت: من از کشته‌شدن شش کارمند آنروا پس از پنجمین حمله هواپیما‌های اسرائیلی به مدرسه‌ای در النصیرات، عصبانی هستم.

وی بدون محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه افزود: نادیده گرفتن اصول اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه، به ویژه حمایت از غیرنظامیان، برای جامعه جهانی قابل قبول نیست و نباید باشد.

رژیم صهیونیستی روز گذشته مدرسه «الجاعونی» در اردوگاه النصیرات که محل اسکان غیرنظامیان آواره در مرکز غزه بود را بمباران کرد و در این جنایت، دست‌کم ۱۸ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی به خانواده و عزیزان این کشته‌شدگان در پی بمباران رژیم صهیونیستی تسلیت گفت و در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: در میان کشته‌شدگان، مدیر پناهگاه آنروا و سایر اعضای تیمی بود که به آوارگان کمک می‌کردند.

بر اساس گزارش‌ها، این مدرسه از زمان آغاز جنگ غزه، پنج بار هدف حملات ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین