کد خبر: ۹۳۵۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶

استاد دانشگاه تهران: انتظار جامعه علمی از وزیر علوم بالاست

حسین صفائی، استاد بازنشسته دانشگاه تهران گفت: انتظار جامعه علمی از وزیر علوم بالا و امید است با انتصاب‌ها تحول مطلوبی در آموزش عالی رقم بخورد.
استاد دانشگاه تهران: انتظار جامعه علمی از وزیر علوم بالاست
آفتاب‌‌نیوز :

حسین سیمایی ظهر امروز (پنج‌شنبه) با همراهی سیداحمدرضا خضری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی، سعید حبیبا معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان؛ به دیدار پروفسور حسین صفائی نویسنده، مترجم، حقوقدان و استاد برجسته و چهره علمی کشور رفت و در مقام شاگردی، از مقام شامخ و بلندپایه استاد خود تجلیل کرد.

استاد صفایی در این دیدار، با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دکتر سیمایی جامع معقول و منقول است و در این دوران، جامعیت کمیاب است که باید قدرشان را دانست. انتظار جامعه علمی از وزیر علوم بالاست و امید دارم با انتصاب‌های خوبی که جنابعالی در مدیریت‌ها داشته و خواهید داشت تحول مطلوبی در آموزش عالی رقم بخورد.

وی افزود: شاید رسیدن به نقطه ایده‌آل امکانپذیر نباشد، اما قطعاً به بخش بزرگی از انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی پاسخ خواهید داد. استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قشر اثرگذار جامعه هستند که باید به آنان اعتماد کرد تا نقش متعالی خود را در هدایت و راهبری جامعه دانشگاهی به ویژه جوانان ایفا کنند.

دکتر سیمایی نیز در این دیدار با تکریم از مقام علمی این استاد برجسته و حقوقدان چهره کشوری گفت: احساس مسئولیت دکتر صفایی همواره قابل ستایش بوده و هست و افتخار می کنم پای درس یکی از مفاخر علمی و دانشگاهی کشور نشسته‌ام.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشی از متن سپاس‌نامه‌ای که برای تجلیل از دکتر صفایی به وی اهدا کرد، آورده است، انسان بقای خویش را مدیون کاشفان علم است که عمر خویش را در کنج کتابخانه‌ها و گوشه گمنامی‌ها ورق زدند و سخاوتمندانه همه ثروت و سرمایه خویش را گنجینه‌وار به امروز و فردا بخشیدند تا همچون نوشدارو در هفت‌خان‌های جهل، عصا و مرهم و علاج و عزت انسان شود. وزارت علوم تحقیقات و فناوری خلعت خدمت به فرهیختگان و فرخندگان دانش را بر دوش دارد و بدین وظیفه شکرگزار است که می‌تواند در آیینه اعاظم علم ، به تربیت نسل‌های نوین علم و دانشمندان دوباره بیندیشد.

وی در پایان تأکید کرده است؛ دکتر حسین صفایی نام نمایان و یگانه دوران است که به روشنی می‌تواند برهان دانشمندان و فخر فرهیختگان این روزگار باشد که شرح شایستگی‌هایش مجمل است. خرسندم که می‌توانم در دیدار با آن مجاهد مرد علمی و دانشی مرد مشهور، قدردان وجود و ستایشگر رنج‌ها و ریاضت‌هایش باشم.

دکتر حسین صفایی حقوقدان، نویسنده، مترجم و استاد بازنشسته دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم است. وی همچنین سابقه ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را نیز در کارنامه دارد و هم‌اکنون سردبیر فصلنامه علمی تخصصی دانشنامه‌های حقوقی نیز است.

صفایی یکی از برگزیدگان سومین دوره جایزه علمی علامه طباطبائی بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۲ است. همچنین در سال ۱۴۰۲ در کنار ۱۱ چهره برجسته علمی کشور، موفق به دریافت نخستین «نشان عالی دانش» شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین