کد خبر: ۹۳۵۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱

پزشکیان به زیارت حرم امام علی رفت

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در جریان دومین روز سفرش به عراق، پس از عزیمت به شهر نجف، در حرم حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) حضور یافت.
پزشکیان به زیارت حرم امام علی رفت
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته (چهارشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۳) در رأس هیئتی بلندپایه و در سفری سه روزه به عراق سفر کرده است، در جریان دومین روز سفرش به این کشور، دقایقی پیش به شهر نجف عزیمت کرد و به زیارت حرم حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) رفت.

جزئیاتی از اولین روز سفر پزشکیان به عراق

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به این کشور سفرکرده است، در بدو ورود و در محل فرودگاه بین‌المللی بغداد مورد استقبال رسمی وی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور سپس، در مسیر فرودگاه تا کاخ ریاست‌جمهوری با حضور در محل یادمان فرماندهان شهید مقاومت، نسبت به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

پزشکیان همچنین پیام تقدیر رهبر انقلاب از ملت عراق برای برگزاری مراسم اربعین را به نخست‌وزیر این کشور رساند.

پزشکیان در این سفر در دیدار‌های جداگانه با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس شورای‌عالی قضایی این کشور گفتگو کرد.

همچنین با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست‌وزیر عراق، ۱۴ سند همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی به امضای مقامات دو کشور رسید.

گفتنی است، رئیس‌جمهور از برخی پروژه‌های شرکت‌های ایرانی در بصره نیز بازدید خواهد کرد.

در دومین روز سفر پزشکیان به عراق چه خبر بود؟

همچنین مسعود پزشکیان دومین روز سفر خود به عراق را از صبح امروز (پنجشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۳) با سفر به اربیل عراق و حضور در اقلیم کردستان این کشور آغاز کرد و در بدو ورود مورد استقبال نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان این کشور قرار گرفت، سپس پزشکیان با «مسعود بارزانی» و نیچروان بارزانی نیز دیدار و گفتگو کرد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پیش از دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق، در نشست رهبران گروه‌های شیعه عراق حضور یافت.

همچنین رئیس‌جمهور در دومین روز سفرش به عراق با احزاب سیاسی اقلیم کردستان عراق نیز گفتگو کرد.

دیدار با رئیس و اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق و ادای احترام به جلال طالبانی رئیس‌جمهور فقید این کشور نیز از دیگر برنامه‌های پزشکیان در دومین روز سفرش به عراق بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین