کد خبر: ۹۳۵۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵

پزشکیان: دشمنان برای ایجاد کانون‌های متعدد در جوامع اسلامی تلاش می‌کنند

رئیس‌جمهور گفت: تمام تلاش دشمنان این است که در جوامع اسلامی کانون‌های متعدد ایجاد کنند تا در آن‌ها هر کسی ساز خود را بزند و در اجتماع سرگردانی درست شود، درحالی‌که چاره مشکل ما وحدت و انسجام است.
پزشکیان: دشمنان برای ایجاد کانون‌های متعدد در جوامع اسلامی تلاش می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان شامگاه چهارشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به عراق، در دیدار اعضای چهارچوب هماهنگی تشکل‌های شیعیان این کشور، ضمن ابراز خرسندی از دیدار و گفتگو با ایشان، از مهمان‌نوازی دولت و مردم عراق در آیین پیاده‌روی اربعین قدردانی و این همبستگی را مایه عزت و سربلندی دو ملت دانست.

رئیس‌جمهور با اظهار خوشحالی از نتایج حاصل شده در این ساختار برای تعامل سیاسی شیعیان عراق، گفت: عامل موفقیت ما نگاه و زبان مشترک است، درحالی‌که امروز مسلمانان با وجود خدا، کتاب و رسول واحد، گرفتار تفرقه هستند.

پزشکیان با اشاره به اینکه بنده در جمهوری اسلامی نیز همه را دعوت به اتحاد حول یک نگاه و شعار واحد می‌کنم، افزود: تمام تلاش دشمنان این است که در جوامع اسلامی کانون‌های متعدد ایجاد کنند تا در آن‌ها هر کسی ساز خود را بزند و در اجتماع سرگردانی درست شود، درحالی‌که چاره مشکل ما وحدت و انسجام است.

رئیس‌جمهور، یکی از پیام‌های سفر خود به عراق را اعلام وحدت و انسجام میان کشور‌های اسلامی عنوان و اظهار کرد: اگر کشور‌های اسلامی با هم متحد باشند، آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی به این راحتی جرئت نمی‌کنند مسلمان‌ها را بمباران کنند و بعد هم با فریبکاری در دنیا ادعا کنند مدافع حقوق بشر و دموکراسی هستند.

پزشکیان تصریح کرد: تا زمانی که با هم باشیم هیچ‌کس و هیچ‌چیزی توان آسیب رساندن به ما را ندارد، چرا که انسجام توان و ظرفیت‌های ما را چند برابر می‌کند؛ امیدوارم وحدت و انسجام در جامعه اسلامی روزبه‌روز تقویت شود.

در این دیدار جمعی از شخصیت‌های مطرح شیعیان عراقی از جمله سید عمار حکیم، محمد شیاع السودانی، حجت‌الاسلام قیس خزعلی، آقای هادی عامری، حیدر العبادی، ابوآلا و ابوکرار حضور داشتند که تعدادی از آن‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انسجام و رعایت متقابل حقوق، زمینه‌ساز امنیت جوامع انسانی است

همچنین مسعود پزشکیان ظهر امروز پنجشنبه در جریان برنامه‌های سفر به شهر اربیل، در دیدار جمعی از سران احزاب اقلیم کردستان عراق، با تأکید بر اینکه همه انسان‌ها در برابر خداوند یکسان هستند و ملاک برتری فقط تقواست، تصریح کرد: اگر همه انسان‌ها در کنار یکدیگر بنا به دستورات الهی و توصیه پیامبران راه تقوا را طی کنیم، قطعاً به رستگاری دست خواهیم یافت.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه گذشتن از هوای نفس و تکیه بر عدالت و انصاف همه مشکلات را رفع خواهد کرد، افزود: عدالت و انصاف یعنی پاسدار حقوق خود باشیم و به حقوق هیچ‌کس تجاوز نکنیم. ما از حقوق خود دفاع می‌کنیم و به دنبال آرامش و صلح برای همه مردم دنیا هستیم.

پزشکیان با بیان اینکه اگر هزینه‌هایی که صرف کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در غزه شد، صرف عمران و آبادانی در نقاط مختلف جهان می‌شد، جمعیت زیادی از مردم می‌توانستند از زندگی بهتری بهره‌مند شوند، اظهار کرد: وحدت، وفاق، انسجام و رعایت متقابل حقوق، زمینه‌ساز استقرار و تحکیم امنیت و آرامش جوامع انسانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین