کد خبر: ۹۳۵۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

کلاس اولی‌ها را با قوانینِ مدرسه آشنا کنید

 رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به خانواده‌ها توصیه کرد کلاس‌اولی‌ها را با قوانین حضور در مدرسه و کلاس درس آشنا کنند.
کلاس اولی‌ها را با قوانینِ مدرسه آشنا کنید
آفتاب‌‌نیوز :

فردین منصوری از مدرسه به عنوان یک دنیای جدید برای نوآموزان کلاس‌اولی یاد کرد و افزود: قرار است کلاس‌اولی‌ها در این دنیای جدید که پیش از این آن را تجربه نکرده‌اند، با افراد و چهره‌های جدیدی مثل معلم و همکلاسی‌های خود مواجه شوند که باید با آن‌ها ارتباط کلامی و دوستانه برقرار کنند و این مسئله برای کلاس‌اولی‌ها می‌تواند هیجان‌انگیز و در عین حال استرس‌زا باشد.

منصوری با بیان اینکه داشتن حدی از اضطراب برای ورود به مدرسه در بین نوآموزان کلاس‌اولی عادی است، گفت: تمام افراد وقتی قرار است وارد یک محیط جدید شوند دچار اضطراب می‌شوند و بنابراین طبیعی است کلاس‌اولی‌ها برای مدرسه رفتن اندکی استرس داشته باشند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص راهکار‌های کاهش این استرس، گفت: یکی از راه‌ها بیان خاطرات شیرین مدرسه توسط والدین است و این کار ضمن کاهش استرس و اضطراب کلاس اولی‌ها، شور و شوق آن‌ها را برای مدرسه رفتن افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید جنبه‌های مثبت مدرسه رفتن را برای نوآموزان کلاس اولی شرح دهند و از منفی‌بافی کردن در مورد درس و مدرسه پرهیز کنند.

 وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید شیوه برخورد با گروه همسالان و نیز معلم را به نوآموزان کلاس‌اولی یاد بدهند، گفت: کلاس اولی‌ها باید بداند که حتما برای حرف زدن و یا ترک کلاس باید از معلم اجازه بگیرند و از طرفی باید یاد بگیرند که دیگر همکلاسی‌ها هم از کلاس سهم دارند و باید حق و حقوق دیگران را سر کلاس درس رعایت کنند.

منصوری ادامه داد: خانواده‌ها باید در مورد نکاتی مثل نحوه ایستادن در صف، نحوه ورود به کلاس و ... هم با نواموزان کلاس‌اولی خود صحبت کرده و آن‌ها را با قوانین و قوائد حضور در کلاس درس آشنا کنند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت شاخص خودپنداره تحصیلی در کلاس اولی‌ها، گفت: خودپنداره شامل نگرش‏ها، احساسات و دانش ما درباره توانایی، مهارت و قابلیت پذیرش اجتماعی خودمان است و کلاس اول بهترین موقع برای نهادینه کردن این اصل در دانش‌آموزان است. 

منصوری افزود: برای ایجاد یک خودپنداره مثبت در نوآموزان کلاس اولی، خانواده‌ها باید شرایطی را فراهم کنند تا دانش‌آموز بتواند مطالب درسی را به خوبی یاد گرفته و تکالیف خود را انجام دهد و در اینصورت به باور مثبتی از خویش دست پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: وقتی نوآموز کلاس‌اولی به این باور برسد که توان یادگیری مطالب درسی و انجام تکالیفش را دارد، احساس مفید بودن کرده و اعتماد به نفس و عزت نفس او بیشتر می‌شود و با اشتیاق بیشتری برای یادگیری مطالب درسی جدید تلاش می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین