کد خبر: ۹۳۵۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

آنالیز الغرافه پیش از رویارویی با استقلال

به بهانه دیدار تیم‌های استقلال و الغرافه در لیگ نخبگان آسیا به آنالیز این تیم قطری پیش از برگزاری این دیدار می‌پردازیم.
آنالیز الغرافه پیش از رویارویی با استقلال
آفتاب‌‌نیوز :

تیم استقلال در هفته اول رقابت‌های لیگ نخبگان اسیا روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ در ورزشگاه شهدای شهرقدس به مصاف تیم الغرافه قطر خواهد رفت. تیم الغرافه در ۴ بازی اخیر خود در لیگ ستارگان قطر فقط ۵ امتیاز کسب کرده که نشان می‌دهد این تیم از نظر کسب امتیاز در شرایط خوبی قرار ندارد و احتمال دارد کسب نتایج ضعیف، در انگیزه‌های این تیم مقابل استقلال تاثیرگذار باشد.

اما به بهانه دیدار تیم‌های استقلال و الغرافه به آنالیز تیم الغرافه قطر می‌پردازیم.

ترکیب

تیم الغرافه معمولا در دفاع خود از دفاع ۳ و ۴ نفره استفاده می‌کند و سیستم‌های (۳-۴-۳) (۱-۱-۴-۴) و (۱-۳-۲-۴) سیستم‌هایی است که این تیم معمولا از آن بهره می‌برد.

فرجان ساسی بازیکن تونسی تیم الغرافه یک پلی میکر قهار در وسط زمین، برای این تیم است که بیشتر حملات این تیم را پایه ریزی می‌کند. فلورین کومان، بازیکن رومانیایی این تیم نیز یکی از تاثرگذارترین بازیکن زردپوشان قطری است.

تیم الغرافه زمانی که با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کند فشارش را در یک سوم دفاعی حریف انجام می‌دهد و در این قسمت زمین پرسینگ شدید انجام می‌دهد. از این پرسینگ موثر به دنبال گرفتن توپ و ایجاد حمله و همچنین انتقال توپ به فضا‌های خالی یک سوم حریفان است و بازیکنان این تیم در این حالت، خود را به سرعت به دروازه حریف می‌رسانند. پرسینگ در تیم الغرافه نقش بسزایی در حملات این تیم دارد و این کار سرعت را در فاز تهاجمی‌این تیم افزایش می‌دهد و به خوبی می‌توانند از گپ‌های دفاعی حریف بهره ببرند.

تیم الغرافه با ۴ بازیکن در یک سوم حریف پرس می‌کند و با پرسینگ از فضای خالی حریف استفاده می‌کند و بازیکنان این تیم، خود را در موقعیت گل قرار می‌دهند.

پاس‌های پیش رونده و خط شکن

فرجان ساسی بازیکن تاثیرگذار و پلی میکر الغرافه توانایی این را دارد تا از بین چند بازیکن توپ را به صورت دقیق به مهاجمان خود برساند. ساسی توانایی انتقال توپ صحیح به فضای پشت مهاجمان را داراست و در این امر بسیار باهوش عمل می‌کند. این تیم در جناح چپ خود نیز توانایی انتقال توپ به فضا‌های خالی حریف را دارد و می‌توان گفت جناح چپ این تیم در حملات، یکی دیگر از نقاط قوت الغرافه است.

فرجان ساسی زمانی که با شیفت تیم مقابل به یک سمت مواجه شود تبحر خاصی در انتقال توپ به کانال مخالف را دارد و به راحتی توپ را به فضای خالی کانال مخالف انتقال می‌دهد.

استفاده موثر از نیم فضا

وینگر‌های چپ و راست تیم الغرافه بازیکنان بسیار سرعتی هستند و معمولا در بازی‌های این تیم، خود را به نیم فضا‌ها می‌رسانند و از کات بک‌ها یا پاس‌های عرضی بهره می‌برند و اضافه شدن فوروارد‌ها و گاهاهافبک‌ها در منطقه ۱۴ باعث می‌شود تا این کات بک‌ها تبدیل به موقعیت خطرناک شود. 

در موج حملات دوم نیز، الغرافه ای‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند و بازیکنان این تیم بسیار خوب اضافه می‌شوند تا از ریباند استفاده کنند.

نقاط ضعف

بزرگترین نقطه ضعف تیم الغرافه زمانی است که این تیم ضدحمله می‌خورد. زمانی که این تیم ضدحمله می‌خورد مدافعان این تیم بسیار جمع هستند. این جمع بودن باعث می‌شود تیم‌ها بتوانند از سمت مقابل بهره ببرند و با عرض دادن زیاد در بازی خود بتوانند موقعیت‌های زیادی ایجاد کنند.

همچنین برگشت ضعیف‌هافبک‌های الغرافه در ضدحملات باعث می‌شود تیم‌های مقابل بتوانند به راحتی از عمق دفاع این تیم استفاده کنند و می‌توانند تک به تک شوند. وقتی بازیکنان، زمان ضدحمله در برگشت، ضعیف عمل کنند نمی‌توانند پرسینگ خوبی در منطقه ۵ انجام دهند و این منطقه می‌تواند جای خوبی برای بازیکنان توانمندی مانند کاکوتا باشد.

به طور کامل، تیم الغرافه در فاز تهاجمی‌بسیار خطرناک و خلاق است و پلن‌های زیادی برای حمله دارد، اما در فاز تدافعی گپ‌های زیادی دارد و می‌توان به راحتی از بین مدافعین این تیم استفاده کرد. اما در انتها همه چیز به چینش و تفکر جواد نکونام سرمربی تیم استقلال در این بازی مرتبط می‌شود.

گفتنی است تیم الغرافه از فرجان ساسی از تونس، فابریزیو دیاز از اوروگوئه، سیدوسانو از سنگال، جانگ هیونگ سو از کره جنوبی، خوسلو از اسپانیا، فلورین کومان از رومانی، ماتیاس نانی از آرژانتین، یاسین براهیمی‌از الجزایر، جمال حمد از فلسطین و رودریگو مورنو از اسپانیا به عنوان بازیکنان خارجی بهره می‌برد و حضور تعداد بالای بازیکن خارجی در این تیم، کیفیت بالای تیم قطری را نشان می‌دهد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین