کد خبر: ۹۳۵۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

ادعا‌های ضد مهاجرتی ترامپ منجر به خشونت علیه مهاجران می‌شود

مک کورمیک، نماینده دموکرات ، روز شنبه ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد مهاجران هائیتی در اسپرینگفیلد، اوهایو را محکوم کرد و هشدار داد که لفاظی های وی می تواند منجر به خشونت علیه مهاجران شود.
ادعا‌های ضد مهاجرتی ترامپ منجر به خشونت علیه مهاجران می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

این نماینده کنگره فلوریدا و رئیس مشترک کنگره هائیتی مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به شبکه سی ان ان گفت: «اولین واکنش من به اظهارات ترامپ فقط انزجار و تحقیر محض بود. اینکه او بگوید که مهاجران واقعاً مرتکب جنایت می‌شوند و حیوانات خانگی را می‌دزدند، یک دروغ بزرگ است.»

وی ادامه داد: این اظهارات واقعاً ریشه در کلیشه‌های نژادپرستانه‌ای دارد که دهه‌ها قبل شنیده ایم و ترامپ در حال احیای چنین لفاظی‌های منفی است. "

شرفیلوس-مک کورمیک تنها نماینده آمریکایی هائیتی است که در حال حاضر در کنگره خدمت می‌کند. او افزود: اگر ترامپ به این اظهارات تحریک آمیز ادامه دهد، مهاجران آسیب خواهند دید و او از این احتمال "کاملا" نگران است.

این قانونگذار آمریکایی گفت: "ما جنگ طلبی را احساس می‌کنیم، ما تهدید به مرگ را احساس می‌کنیم" و افزود که او "این احساس را از مردم سراسر کشور شنیده است. "

ترامپ و معاون او، جی دی ونس، به ترویج ادعا‌های دروغین مبنی بر اینکه مهاجران هائیتی در حال کشتن و خوردن حیوانات خانگی در اسپرینگفیلد، اوهایو هستند، ادامه می‌دهند.

به نظر می‌رسد این شایعه در یک گروه محلی فیس بوک آغاز شده است، گروهی که شاهد هجوم ۲۰ هزار مهاجر هائیتی تحت برنامه آزادی مشروط مهاجرت بوده است و جناح راست از آن به عنوان دلیلی برای افزایش حملات علیه مهاجران استفاده کرده اند.

ترامپ لفاظی‌های خود را در مورد مهاجران روز جمعه افزایش داد و همچنین ادعا‌های نادرست مبنی بر اینکه باند‌های ونزوئلا در حال «تسخیر» آرورا، کلرادو هستند، مطرح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین