کد خبر: ۹۳۶۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰

تجمع بازنشستگان در برخی شهرها

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در اصفهان و اهواز تجمع صنفی برگزار کردند.
تجمع بازنشستگان در برخی شهرها
آفتاب‌‌نیوز :

امروز یکشنبه (۲۵شهریورماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در اصفهان و اهواز، در اعتراض به وضعیت معیشتی خود تجمع کردند.

این بازنشستگان خواستار اجرای بند یک صورت جلسه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ هیات مدیره این صندوق شدند و گفتند که اخیرا خدمات بیمه‌ای و درمان آن‌ها با مشکلاتی روبرو شده و در عین حال واریز یک میلیون تومان متناسب‌سازی برای بازنشستگان فولاد انجام نشده است.

این بازنشستگان با تاکید بر اینکه از خدمات بیمه‌ای خود رضایت نداریم، گفتند: در حالی هزینه‌های درمان افزایش یافته که اخیرا صندوق فولاد با اتمام قرارداد بیمه دانا، با شرکت آتیه‌سازان حافظ قرارداد منعقد کرده؛ اقدامی که بازنشستکان فولاد به آن منتقد هستند و آن را به نفع خود نمی‌‎دانند.

طبق اظهارت بازنشستگان معترض؛ خدمات بیمه‌ای، مساله بسیار مهمی برای بازنشستگان فولاد است. آن‌ها تاکید کردند؛ نباید به هر دلیلی، یک بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر یا خانواده‌ی او از دریافت خدمات بیمه‌ای محروم شود.

تجمع بازنشستگان کارگری در اهواز و کرمانشاه

همچنین بازنشستگان اهواز و کرمانشاه از تجمع امروز (۲۵ شهریور) مقابل ادارات تامین اجتماعی خبر دادند.

این بازنشستگان خواستار بهبود وضع معیشتی، ترمیم مستمری‌ها و افزایش سطح خدمات رفاهی شدند و افزودند: علیرغم وعده‌ها هنوز متناسب‌سازی اجرایی نشده است.

بازنشستگان با بیان اینکه از وعده‌ها خسته شدیم، خواستار بالا رفتن حقوق دریافتی خود شدند.

اعتراض جدی به تاخیر در پرداخت مستمری کارگران بازنشسته

همچنین علی اصغر بیات، دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور به همراه محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان و دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تهران با ابراهیم عزیزی نماینده تهران در مجلس برای طرح و پیگیری مسائل بازنشستگان جلسه‌ای چهار ساعته داشتند.

علی‌اصغر بیات در این مورد گفت: در این جلسه ۴ و نیم ساعته که در کانون عالی کارگران بازنشسته برگزار شد چند موضوع مطرح و آقای دکتر عزیزی در برخی موارد با تماس تلفنی با مسئول مربوطه پیگیر موضوع شد.

او تاخیر و تغییر در روند پرداخت حقوق بازنشستگان را اولین موضوع طرح شده با عزیزی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ وجه برای ما پذیرفته نیست. بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان ما حداقل بگیر هستند. ما درخواست کردیم که سازمان برنامه و بودجه هر چه سریعتر ۱۳۰ همت مصوب مجلس را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

بیات پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی حقوق به بازنشستگان تأمین اجتماعی را موضوع دوم مطرح شده با دکتر عزیزی اعلام کرده و گفت: بیش از ۲۰ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری می‌گذرد و قرار بود تا این مبلغ به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پرداخت شود. از نماینده تهران خواستیم که پیگیری جدی کنید.

مسئولان کانون بازنشستگان کارگری، خواستار اجرای صحیح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و تحت شمول قرار گرفتنِ حداقل‌بگیران شدند و تاکید کردند: بایستی احکام جدید بازنشستگان سریع‌تر صادر شود.

تجمع نیروهای پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی

نیروهای پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی نیز صبح امروز یکشنبه ۲۵ شهریور، در محل اداره‌ی مرکزی مخابراتِ استان آذربایجان شرقی تجمع کردند. 

آن‌ها می‌گویند: طی گذشت چند روز از اعتراض صنفی، جز تهدید به قطع همکاری و استفاده از نفرات خارج از مجموعه و تشویق به دو دستگی میان همکاران و وعده‌، چیز دیگری از مدیریت شرکت مخابرات ندیدیم.

این نیروهای پیمانکاری می‌گویند: خواسته‌های ما قانونی‌ست و تا زمانی که به مطالباتِ خود نرسیم دست از اعتراض بر نمی‌داریم. 

از مهم‌ترین مطالبات نیروهای پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی می‌توان به پرداختِ معوقات، مابه‌التفاوتها، مزایا و حق بیمه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی، اجرای مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت پایه سنوات، اصلاح و اجرای درست عناوین و گروه‌های شغلی و اعمال حق جذب و تخصص در فیش‌های حقوقی، اشاره

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین