کد خبر: ۹۳۶۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸

ووشو قهرمانی آسیا| نایب قهرمانی ایران با کسب ۱۵ مدال

در پایان دهمین دوره رقابت‌های ووشوی آسیا نمایندگان کشورمان با کسب ۱۵ مدال نایب قهرمان آسیا شدند.
ووشو قهرمانی آسیا| نایب قهرمانی ایران با کسب ۱۵ مدال
آفتاب‌‌نیوز :

روز پایانی دهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی آسیا، امروز (یکشنبه) با برگزاری دیدار‌های فینال اوزان مختلف بخش آقایان در ماکائو به پایان رسید و نمایندگان کشورمان با کسب ۳ مدال و یک مدال نقره دیگر شدند تا در پایان مسابقات تیم کشورمان در دو بخش تالو و ساندا با کسب ۷ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز و مجموع ۱۵ مدال در مکان دوم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

در این دوره از مسابقات که با حضور ۲۴۷ ورزشکار از ۲۳ کشور برگزار شد، تیم چین با ۱۸ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز به مقام قهرمانی رسید و مالزی با ۳ مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز پس از تیم کشورمان در رتبه سوم ایستاد.

در دیدار نهایی وزن ۸۰- کیلوگرم، علی خورشیدی به مصاف لی ویجین از هنگ‌کنگ رفت و با کسب برتری مقابل این ورزشکار به مدال طلا این پیکار‌ها دست یافت. او پیش از این دیدار موفق به شکست نماینده ترکمنستان شد و حریف چینی نیز مقابل نماینده کشورمان حاضر نشد.

محمدرضا ریگی در دیدار نهایی وزن ۸۵- کیلوگرم با برتری مقابل عطایف از ترکمنستان طلایی شد.

در دیدار پایانی وزن ۹۰+ کیلوگرم، محمد نصیری به مصاف کریمژان بالتابائف از قرقیزستان رفت و با کسب برتری مقابل این ورزشکار به مدال طلا دست یافت. نصیری برای حضور در دیدار فینال موفق به شکست نماینده هنگ‌کنگ شد.

همچنین امیرحسین همتی نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم کشورمان در دیدار فینال به مصاف لیانگ پاشی از چین رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره دست یافت. همتی در حالی مقابل نماینده چین شکست خورد که در هر دو راند این رقابت، نتیجه مساوی شد، اما به دلیل قانون وزن (وزن ورزشکاری که کمتر باشد برنده خواهد شد) بازی را به حریف واگذار کرد. همتی پیش از این با شکست سانداکار کره‌جنوبی به دیدار فینال رسیده بود.

اسامی مدال‌آوران ووشو ایران در این دوره از مسابقات به شرح زیر است:

مدال طلا:
علی خورشیدی، محمدرضا ریگی، محمد نصیری، یاسمن باقرزاده، شهربانو منصوریان، زهرا کیانی (۲ مدال طلا در فرم‌های جین‌شو و چانگ‌چوان)

مدال نقره:
امیرحسین همتی، صدیقه دریایی، سهیلا منصوریان

مدال برنز:
رضا عبدالهی، محمد فرهادی، سوگند سینکایی، هلیا اسدیان، تیم دوئلین بانوان (هلیا اسدیان و زهرا کیانی)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین