کد خبر: ۹۳۶۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱

جمع آوری کمک مالی هنگفت برای هریس توسط مخالفان ترامپ

یک گروه جمهوری خواه مخالف دونالد ترامپ، ۳۵ میلیون دلار کمک مالی را برای کامالا هریس جمع آوری کرد.
جمع آوری کمک مالی هنگفت برای هریس توسط مخالفان ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

نیوزویک گزارش داد یک گروه جمهوری خواه در آمریکا که مخالف نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است، بیش از ۳۵ میلیون دلار کمک مالی را برای کامالا هریس رقیب دموکراتش، جمع آوری کرد.

این گروه که خود را رای دهندگان جمهوری خواه مخالف ترامپ (RVAT) می‌نامند، در ماه مارس یک کمپین جمع آوری کمک‌های مالی را برای کمک به باقی ماندن دموکرات‌ها در کاخ سفید به راه انداختند. آن‌ها کمپینی را برای جمع آوری ۵۰ میلیون دلار آغاز کردند. این گروه برای انتخابات سال ۲۰۲۰، تقریبا ۱۰ میلیون دلار جمع آوری کرد.

کارشناسان در مصاحبه با نیوزویک ابراز کردند که جمهوری خواهان پرسابقه که آزادانه کمپینی را علیه ترامپ راه اندازی کردند، می‌توانند بخش‌هایی از رای دهندگان را در ایالت‌های رقابتی و کلیدی تحت تاثیر قرار دهد.

یک پروفسور علوم سیاسی دانشگاه اوکلند در میشیگان اظهار کرد در انتخاباتی که حاشیه‌ها در ایالت‌هایی مانند میشیگان بسیار به یکدیگر نزدیک هستند، هر تغییر کوچک در آرای رای دهندگان و تمایل آن‌ها می‌تواند منجر به تفاوت بسیار چشمگیری در نتیجه نهایی شود.

این در حالی است که نخستین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس، ۱۰ سپتامبر در شهر فیلادلفیا و به میزبانی شبکه‌ای بی سی برگزار شد. این دو نامزد برای نخستین بار در مقابل هم قرار گرفتند تا رأی‌دهندگان آمریکایی برای انتخاب یکی از این دو در انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) قانع شوند.

در همین حال، حزب جمهوری خواه پس از پایان مناظره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، ترامپ را «برنده مشخص» مناظره با هریس خواند.

جو بایدن نیز پس از پایان مناظره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اظهار کرد که احساس می‌کند کامالا هریس «با اختلاف» برنده این مناظره بوده است. هریس در مناظره ثابت کرد بهترین گزینه برای رهبری مردم آمریکاست. ما به عقب برنمی‌گردیم.

در همین حال، سخنگوی کمپین کامالا هریس پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی خواستار آن شد که مناظره دوم بین دو نامزد، در ماه اکتبر برگزار شود، اما ترامپ اعلام کرد که حاضر به برگزاری مناظره دیگری نیست.

این در حالی است که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها که توسط نیویورک تایمز و کالج سیه نا انجام شده، نشان می‌دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان، در هفته‌های پایانی منتهی به انتخابات ۵ نوامبر، در رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

براساس این نظرسنجی ترامپ با ۴۸ درصد در مقابل هریس با ۴۷ درصد تنها با یک درصد اختلاف پیشتاز است. نتیجه‌ای که می‌تواند به معنای پیروزی هر یک از نامزد‌های انتخاباتی باشد. اما این اختلاف در محدوده خطای نظرسنجی قرار دارد.

همچنین نتایج نظرسنجی‌های جدید که توسط انجمن ملی پیشرفت سیاه پوستان انجام شده، حاکی از آن است که ۲۵ درصد سیاه پوستان زیر ۵۰ سال، از دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری حمایت می‌کنند.

براساس نتایج این نظرسجی، ۶۳ درصد رای دهندگان سیاه پوست قصد دارند که از هریس حمایت کنند در حالی که ۱۳ درصد از ترامپ حمایت خواهند کرد. همچنین حدود ۲۶ درصد مردان سیاه پوست زیر ۵۰ سال اعلام کردند که از ترامپ حمایت می‌کنند در حالی که ۴۹ درصد این افراد از هریس اعلام حمایت کردند. در مورد مردان بالای ۵۰ سال، ۷۷ درصد از هریس حمایت می‌کنند.

علاوه بر این، ۶۷ درصد زنان سیاه پوست اعلام کردند که از هریس پشتیبانی می‌کنند در حالی که ۸ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

براساس این گزارش، رای دهندگان سیاه پوست برای سال ها، جزو وفادارترین افراد به حزب دموکرات بوده‌اند، اما در دوران ریاست جمهوری جو بایدن دموکرات، برخی رای دهندگان جوان سیاه پوست و مردان سیاه پوست در تمامی سنین، اعتماد خود را به حزب دموکرات از دست دادند. رای دهندگان سیاه پوست نقش مهمی در راه یابی بایدن به کاخ سفید داشتند و حمایت گسترده‌ای از کامالا هریس برای ورود به عرصه انتخابات ۲۰۲۴، و پیروزی احتمالی در انتخابات انجام دادند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین