کد خبر: ۹۳۶۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

چه نوع پیاده‌روی به پیری سالم کمک می‌کند؟

پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای انجام ۱۵۰ دقیقه ورزش توصیه‌شده در هفته برای حفظ سلامت قلب و استحکام استخوان‌هاست.
چه نوع پیاده‌روی به پیری سالم کمک می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای روزانه به ویژه با افزایش سن، برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان و فشار خون بالا بسیار مهم است. فعال ماندن از طریق ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی می‌تواند به شما کمک کند تا در آینده مستقل‌تر زندگی کنید.

پیاده‌روی معمولی بعد از شام نیز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. پیاده‌روی به حفظ قند خون شما کمک خواهد کرد و از آسیب به بدن پیشگیری می‌کند.

مزایای پیاده‌روی

به نظر می‌رسد، دانش کمی در مورد پیاده‌روی بعد از غذا خوردن وجود دارد، اما این نوع پیاده‌روی، روده‌های شما را تحریک می‌کند تا به بهبود هضم کمک کند. با این نوع پیاده‌روی ممکن است متوجه نفخ و رفلاکس اسید کمتری شوید. بر اساس نتایج متاآنالیزی در سال ۲۰۲۳، ورزش بعد از غذا هر گونه افزایش قند خون را بهتر از ورزش قبل از غذا یا ورزش نکردن کنترل می‌کند. پیاده‌روی کم شبانه بعد از غذا می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

افزایش ۵ برابری خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بعد از ۴۵ سالگی

خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ با افزایش سن افزایش می‌یابد و احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ بعد از ۴۵ سالگی پنج برابر بیشتر است. تحمل وزن بیشتر، مصرف غذای فرآوری شده زیاد و ورزش نکردن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. با افزایش سن، توانایی بدن شما در ترشح انسولین برای کنترل قند خون بعد از غذا کمتر می‌شود و بر اساس مقاله منتشرشده در سال ۲۰۱۷ در بررسی یائسگی، این مورد به اضافه چربی بیشتر شکم و عضله کمتر بدن شما را به انسولین مقاوم‌تر می‌کند.

کدام ورزش مفید است؟

انجمن دیابت آمریکا اعلام کرد ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی سلول‌های شما را مجبور می‌کند از گلوکز خون برای سوخت‌رسانی به عضلات استفاده کنند. ورزش همچنین حساسیت شما به انسولین را بهبود می‌بخشد، به این معنی که بدن شما کار بهتری در استفاده از انسولین برای تنظیم قند خون در حین ورزش و بعد از تمرین ورزشی انجام می‌دهد.

بر اساس نتایج تحقیق سال ۲۰۲۳، فقط ۱۵ دقیقه پیاده‌روی پس از هر وعده غذایی برای کاهش قند خون در افراد مسن بالای ۶۰ سال کافی است. اگرچه ۴۵ دقیقه پیاده‌روی در صبح یا بعد از ظهر به کنترل قند خون کمک می‌کند، اما ۱۵ دقیقه پیاده‌روی بعد از غذا در تنظیم کلی قند خون بهتر عمل می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین