کد خبر: ۹۳۶۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰

مقرراتی برای یک قتل!

دیگر کار از کار گذشته و هرچه بنویسیم و بگوییم و بشنویم، تماشاگر ملوانی زنده نخواهد شد، اما شاید بتوانیم جلوی فاجعه دیگری را گرفت.
مقرراتی برای یک قتل!
آفتاب‌‌نیوز :

در خبر‌ها خواندیم که تماشاگر طرفدار ملوان در دیدار این تیم برابر سپاهان اصفهان دچار حمله قلبی شده و به خاطر نبود آمبولانس و پزشک متاسفانه جان خود را از دست داده است. چند دقیقه از مخابره این خبر تلخ نگذشته بود که همه به دنبال تطهیر خود بودند!

در جریان مسابقه کادیس و بارسلونا، تماشاگر کادیس دچار حمله قلبی شد. دروازه‌بان با سرعت دستگاه احیای قلب را به تماشاگر رساند و پزشک بارسلونا همراه دیگر اعضای کادر پزشکی حاضر در ورزشگاه مشغول احیای آن فرد شدند. داور مسابقه بازی را متوقف کرد و تیم‌ها را به رختکن فرستاد تا پس از مشخص شدن وضعیت تماشاگر، بازی از سر گرفته شود. هوادار کادیس با اقدام مناسب تیم پزشکی زنده ماند و بازی از سر گرفته شد.

بازیکن ذخیره تیم راسینگ اسپانیا نگاهی به تماشاگران انداخته و متوجه می‌شود که یکی از آن‌ها دچار حمله قلبی شده، بلافاصله سراغ ناظر بازی می‌رود و به او اطلاع می‌دهد چه اتفاقی افتاده. ناظر به داور اطلاع داده، پزشکان سراغ تماشاگر رفته و او را احیا می‌کنند.

رگیلون، مدافع تاتنهام متوجه ناراحتی تماشاگر حاضر در ورزشگاه در جدال با نیوکاسل می‌شود. به داور این ماجرا گفته می‌شود، به سرعت پزشک تاتنهام سراغ تماشاگر رفته و تیم پزشکی مشغول احیای او می‌شوند. داور پس از ۲۰ دقیقه توقف برای رسیدگی به وضعیت تماشاگر، پس از بهبود حالش دستور ادامه بازی می‌دهد.

۲۰ دقیقه از دیدار سپاهان با ملوان گذشته بود که تماشاگران متوجه وخامت حال مرتضی خالقی ۶۲ ساله می‌شوند. به مسئولان برگزاری اطلاع می‌دهند که تماشاگر دچار مشکل شده، اما ناظر بازی می‌گوید وظیفه من برگزاری مسابقه است، اینجا اسپانیا نیست و براساس کدام قانون باید مسابقه متوقف می‌شد؟

آقای رفعتی از قانون حرف می‌زند و رعایت موارد قانونی، مسئولان فدراسیون تقصیر‌ها را گردن برگزار کنندگان مسابقه انداخته و می‌گویند اگر آمبولانس مخصوص تماشاگران نبوده، مقصر ما نیستیم و میزبان مقصر است و باشگاه سپاهان را از بازی با تماشاگر تا اطلاع ثانوی محروم می‌کنند.

آن‌هایی امروز دم از قانون و رعایت قانون می‌زنند که به سادگی تمام قوانین وضع شده خودشان را زیرپا می‌گذارند، نمونه بارزش قانون رعایت سقف بودجه که راحت‌تر از آنچه فکر می‌کردیم از بین رفت. حال که بحث نجات جان یک هوادار است، صحبت از رعایت قانون می‌کنند؟ می‌گویند با توجه به کدام بند قانون برگزاری باید مسابقه متوقف شود؟ با توجه به بند «انسانیت»! آیا بند ناآشنایی است؟
در کشور‌های دیگر مگر قانونی بوده که مسابقه متوقف شده و حتی به زمان دیگر موکول شده؟ آیا نجات جان یک انسان از برگزاری دیدار فوتبال مهم‌تر نیست؟ به قول فریدون مشیری: «قرن ما، روزگار مرگ انسانیت است».

امروز یک عاشق فوتبال از میان ما رفت، فدراسیون فوتبال باشگاه سپاهان را مقصر دانست، ناظر بازی از اجرای قانون گفت، ایفمارک در حال بررسی اتفاقات است، اما کسی نگفته کاری خواهیم کرد که دیگر این رویداد تلخ را شاهد نباشیم. حتی در برخورد با مصیبت هم به فکر جلوگیری از آن در آینده نیستند.

حال که هیچ فردی در چنین حادثه ناگواری مقصر نیست، باید گفت مقصر ما هستیم که هنوز هم فوتبال زشت شما را دوست داریم و به خاطر عشق‌مان به آن، جان خود را از دست می‌دهیم...

منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین