کد خبر: ۹۳۶۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸

خرس قهوه‌ای یک نفر را در کیاسر زخمی کرد

رییس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت: حمله خرس قهوه‌ای در کیاسر موجب زخمی شدن یک فرد شد ومحیط زیست پیگیر دریافت هزینه درمانی از بیمه است.
خرس قهوه‌ای یک نفر را در کیاسر زخمی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

کوروس ربیع گفت: یک مرد میانسال در روستای بندبن واقع در دودانگه کیاسر در داخل باغ مورد حمله یک قلاده خرس قهوه‌ای قرار گرفت.

وی افزود: باغ این فرد که در مجاورت منطقه حفاظت شده بود بدون حصار ایمنی بوده و پس از ورود خرس به باغ موجب آسیب به وی شد.

رییس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران افزود: در این حادثه، یکی از باغداران منطقه از ناحیه دست و پا مورد جراحت قرار گرفت که با حضور اورژانس به مرکز درمانی کیاسر منتقل شد و در حال حاضر حال عمومی وی مساعد است.

ربیعی ادامه داد: در این فصل خرس‌ها به دلیل استفاده از میوه‌ها و تکمیل رژیم غذایی خود به دلیل نزدیک شدن آغاز فصل زمستان و خواب زمستانی در باغ‌ها پرسه می‌زند که بتوانند ذخیره انرژی بالایی داشته باشند.

وی گفت: باغ‌های کوهستانی که در مجاورت محل حیات وحش قرار دارند بیشتر در به معرض ورود حیواناتی از جمله خرس و ... هستند.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: خرس‌ها با دیدن انسان‌ها بیشتر حالت تدافعی به خود می‌گیرند، زیرا انسان هدف شکار خرس‌ها نیست و در همین راستا به دلیل وحشتی که خرس‌ها از دیدن انسان پیدا می‌کند اقدام به حمله می‌نماید.

ربیعی افزود: با توجه به اینکه تهاجم اتفاق افتاده است و فرد آسیب دیده، پیگیر هستیم که طی تفاهم‌نامه‌ای که صندوق بیمه ملی محیط زیست و صندوق بیمه کشاورزان منعقد کرده‌اند، بتوانیم بخشی از هزینه درمانی این فرد را از بیمه دریافت کنیم.

وی ادامه داد: در مازندران خرس از گونه‌های حمایت شده و پلنگ نیز از گونه‌های در خطر انقراض قرار دارد که طی تفاهم نامه‌ی بیمه‌ها، اگر خسارتی به دام و طیور و یا باغ‌ها و زراعات وارد شود، مورد حمایت این بیمه قرار می‌گیرند، اما ما تلاش می‌کنیم از این صندوق در جهت دریافت کمک هزینه درمانی برای این فرد آسیب دیده اقدام کنیم.

رییس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت: مبلغ ریالی خسارتی که توسط گونه‌های در خطر انقراض و گونه‌های حمایت شده با بیمه کشاورزی است و محیط زیست مسئولیت تایید واقعه را به عهده دارد.

ربیعی درباره دریافت دیه گفت: برای دریافت دیه نیز فرد به رای دادگاه نیاز دارد و از آنجایی که باید اثبات شود که خرس به محیط زندگی روستایی وارد شده و یا خللی وارد کرده است فرایند قضایی طولانی‌تری دارد و از آنجایی که محل زندگی خرس به این باغ در کوهستان نزدیک بوده به نظر می‌رسد که این مورد تحت پوشش بیمه قرار دیه قرار نگیرد، اما نیازمند پیگیری مراجع قضایی است که در نهایت دستگاهی که این مورد مربوط به آن است مسئول پرداخت دیه خواهد بود.

وی گفت: انتظار می‌رود افراد مسئولانه‌تر با این اتفاقات برخورد کند و احتیاط بیشتری داشته باشند، مخصوصاً باغ‌ها و زمین‌هایی که در مجاورت حیات وحش قرار دارند، نسبت به حصارکشی ایمن اقدام کرده تا از آسیب به افراد و محصولات جلوگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین