کد خبر: ۹۳۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷

بیوگرافی و زندگینامه کیت وینسلت/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

کیت وینسلت یکی از موفق ترین زنان بازیگر هالیوود است که با نقش آفرینی در فیلم پرفروش تایتانیک به شهرت جهانی رسید. کیت وینسلت برنده یک جایزه اسکار و چندین جایزه گلدن گلوب و بفتا است.
بیوگرافی و زندگینامه کیت وینسلت/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

نام اصلی: کیت الیزابت وینسلت

تاریخ تولد: اکتبر ۱۹۷۵

محل تولد: ریدینگ بریتانیا

حوزه فعالیت: بازیگری و خوانندگی

بیوگرافی کیت وینسلت

کیت الیزابت وینسلت (Kate Winslet) بازیگر فیلم پرفروش تایتانیک در اکتبر سال ۱۹۷۵ در ریدینگ، برکشایر کانتی در بریتانیا به دنیا آمد. کیت وینسلت بازیگر مطرح هالیوود و برنده یک جایزه اسکار و چندین جایزه گلدن گلوب و بفتا بوده است. 

کیت وینسلت اصالتا بریتانیایی است. مادرش سالی بریجز و پدرش جان وینسلت بازیگران کمتر شناخته شده بودند که علاوه بر بازیگری به طور پاره وقت نیز کار میکردند. مادر کیت پیشخدمت و پدرش سازنده استخر بود. 

کیت وینسلت دومین فرزند از چهار فرزند خانواده است و دو خواهر به نام‌های انا و بث و یک برادر به نام جاش دارد. پدربزرگ و مادربزرگ کیت نیز یک مرکز تئاتر را اداره می‌کردند و همین الهام بخش کیت در مسیر بازیگری بود. 

کیت وینسلت در میان نمایشنامه‌های تئاتر بزرگ شد. او از سن ۵ سالگی بر روی صحنه تئاتر رفت و از سن ۱۱ سالگی نیز در تئاتر مدرسه اجرا میکرد. او در سنین نوجوانی پس از بازی در نمایش پترپن در نقش وندی اولین موفقیت خود را کسب نمود. کیت کار خود را با همین اجرا‌های کوچک و حتی بازی در تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد.

کارنامه هنری و فیلم‌های کیت وینسلت

کیت وینسلت در سال ۱۹۹۱ و در سن ۱۶ سالگی به طور جدی حرفه سینمایی خود را آغاز کرد. اولین حضور جدی کیت در مقابل دوربین سریال فصل تاریک بود که موضوع علمی تخیلی و نقشی کوتاه داشت. 

در سال ۱۹۹۸ بخت با او یار بود و کیت وینسلت توانست یک شبه با بازی در فیلم پرفروش تایتانیک ستاره هالیوود شود. کیت در تایتانیک در نقش رز معشوقه لئوناردو دی کاپریو حضور پیدا کرد و نقش برای دومین بار نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر زن شد.

زندگی شخصی کیت وینسلت

کیت وینسلت تاکنون سه بار ازدواج کرده است و سه فرزند دارد. او در سن ۱۶ سالگی زمانی که تازه پا به عرصه بازیگری گذاشته بود با استیون تردرا بازیگر و نویسنده ۲۸ ساله وارد رابطه جدی شد. رابطه آن‌ها ۴ سال طول کشید و تردرا به دلیل بیماری سرطان استخوان درگذشت. 

در نوامبر ۱۹۹۸ کیت وینسلت با جیم تریپلتون کارگردان ازدواج کرد که حاصل آن یک دختر به نام میا بود. این زوج پس از یک سال از هم جدا شدند. 

کیت در سال ۲۰۰۳ با سام مندس کارگردان ازدواج کرد و پسرشان الفی وینسلت مندس به دنیا آمد. این دو به مدت ۷ سال با هم زندگی کردند و سپس در سال ۲۰۱۰ از هم جدا شدند. 

کیت در سال ۲۰۱۱ با ند راکنرول، میلیونر بریتانیایی که ۳ سال از خودش کوچک‌تر است، ازدواج کرد و در دسامبر ۲۰۱۳ پسر آن‌ها بئر بلیز وینسلت به دنیا آمد. این خانواده هم اکنون در بریتانیا زندگی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین