کد خبر: ۹۳۶۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
موضوع «امت اسلامی» به‌هیچ‌وجه نباید فراموش شود

رهبر انقلاب: بدخواهان به‌دنبال جداسازی شیعه و سنّی در ایران هستند

در آغاز هفته وحدت، جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل‌سنت سراسر کشور، ساعتی پیش با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، دیدار کردند. این دیدار به‌منظور تقویت همبستگی و وحدت میان مسلمانان و بررسی مسائل مهم جهان اسلام برگزار شد.
رهبر انقلاب: بدخواهان به‌دنبال جداسازی شیعه و سنّی در ایران هستند
آفتاب‌‌نیوز :

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار حفاظت از هویت گرانسنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به‌هیچ‌وجه نباید فراموش شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که به‌مناسبت آغاز هفته وحدت و ایام سالروز ولادت باسعادت حضرت ختمی‌مرتبت نبی اکرم (ص) برگزار شد، گفتند: مسئله هویت امت اسلامی، مسئله‌ای اساسی و فراتر از ملّیت است و مرز‌های جغرافیایی، حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد.

ایشان با اشاره به تلاش‌های خصمانه برای بی‌تفاوت کردن مسلمانان به هویت اسلامی خود، افزودند: این خلاف تعالیم اسلامی است که یک مسلمان از رنج مسلمانی دیگر در غزه یا دیگر نقاط جهان غافل باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، علمای اهل‌سنت را به تکیه بر هویت اسلامی و امت اسلامی فراخواندند و با اشاره به طراحی‌ها و فعالیت‌های سابقه‌دار بدخواهان برای دامن زدن به اختلاف‌های مذهبی در جهان اسلام به‌ویژه در ایران، خاطرنشان کردند: آن‌ها با استفاده از ابزار‌های فکری، تبلیغی و اقتصادی به‌دنبال جداسازی شیعه و سنّی در کشور ما و هر منطقه دیگر اسلامی هستند و با اقداماتی همچون وادار کردن افرادی از طرفین به بدگویی به لجاجت و اختلاف دامن می‌زنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علاج و راه مقابله با این توطئه‌ها را تکیه بر وحدت خواندند و تأکید کردند: موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز تأسف از برخی اقدامات دانسته یا نادانسته برای مخدوش کردن وحدت شیعه و سنّی گفتند: البته با وجود انبوه توطئه‌ها، جامعه اهل‌سنت ما مجدّانه با این انگیزه‌های خصمانه مقابله کرده است که گواه آن ۱۵ هزار شهید اهل‌سنت در دفاع مقدس و مقاطع دیگر و شهادت جمع زیادی از علمای اهل‌سنت در راه حق و انقلاب است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستیابی به هدف مهم عزت امت اسلامی را جز از راه اتحاد میسّر ندانستند و گفتند: امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعاً نزد پروردگار مورد سؤال قرار خواهد گرفت.

در این دیدار، مولوی عبدالرحمن چابهاری از علمای اهل‌سنت استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه چاربهار، مولوی عبدالرحیم خطیبی از علمای اهل‌سنت استان هرمزگان و امام جمعه قشم، و ماموستا عبدالسلام امامی از علمای اهل‌سنت آذربایجان غربی و امام جمعه مهاباد، با تقدیر از رویکرد‌های وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب و حمایت‌های ایشان از جامعه اهل‌سنت، بر تقویت زمینه‌های وحدت‌زا و استفاده از ظرفیت‌های بومی به‌خصوص در مناطق سنّی‌نشین برای پیشرفت کشور تأکید کردند و موضوع مقابله با جریان‌های تکفیری و افراط‌گرا را نیز یک ضرورت دانستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین