کد خبر: ۹۳۶۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷

ضربه جنگ مرگبار بر اقتصاد رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی که تحت تاثیر جنگ مرگبار قرار دارد، برآوردهای تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم خود را از ۱.۲ درصد به ۰.۷ درصد کاهش داد.
ضربه جنگ مرگبار بر اقتصاد رژیم صهیونیستی
آفتاب‌‌نیوز :

رژیم صهیونیستی برآوردهای خود برای رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) را از ۱.۲ درصد به ۰.۷ درصد برای سه ماهه دوم سال کاهش داد زیرا اقتصاد آن به دلیل هزینه‌های جنگ مرگبار خود علیه غزه همچنان تحت فشار است.

بر این اساس تولید ناخالص داخلی در آوریل تا ژوئن به‌طور سالانه ۰.۷ درصد افزایش یافته که از ۱.۲ درصد اولیه که یک ماه پیش گزارش شده بود نزول کرده است. بخش خصوصی آن نیز به میزان  ۲.۷ درصد نزول کرد اما با افزایش بودجه به ۸.۲ درصد جبران شد.

در این بیانیه آمده است که نرخ بیکاری در ماه آگوست ۲.۶ درصد باقی مانده است. صادرات کالاها و خدمات رژیم صهیونیستی (به جز صادرات الماس) به‌طور سالانه ۸.۴ درصد در سه ماهه دوم سال کاهش یافت، در حالی که واردات (به جز واردات الماس و سلاح) ۹.۳ درصد نزول کرد.

کسری بودجه رژیم صهیونیستی همچنان تاثیر حملات مرگبار مداوم این کشور به نوار غزه را احساس می‌کند و کسری بودجه به تدریج در سال جاری افزایش می‌یابد.

نسبت کسری بودجه به تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی در ماه آگوست منفی ۸.۳ درصد بود که از منفی ۷.۶ درصد در ماه ژوئن و منفی ۶.۲ درصد در ماه مارس و منفی ۴.۱ درصد در ماه دسامبر گذشته افزایش یافت. فقط در ماه آگوست، کسری بودجه ۱۲.۱ میلیارد شکل (۳.۲۲ میلیارد دلار) اعلام شد.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، تهاجم  به غزه از اکتبر گذشته تاکنون ادامه یافته و منجر به کشته شدن بیش از ۴۱ هزار و ۲۰۰ فلسطینی شده است که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

آناتولی نوشت: نزدیک به یک سال از حملات مرگباری می‌گذرد که مخالفان دولت آنها را برای تضمین بقای سیاسی نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو مطرح کردند، همچنین این مورد مستلزم هزینه‌های هنگفت از بودجه این رژیم شده و به اقتصاد آن ضربه زده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین