کد خبر: ۹۳۶۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵

دختر و پسر چه تاثیری بر عمر پدر و مادرشان دارند؟

مطالعات قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان نشان می‌دهد که پدرانی که دختر دارند نسبت به بقیه از شانس این برخوردار هستند که عمر بیشتری داشته باشند.
دختر و پسر چه تاثیری بر عمر پدر و مادرشان دارند؟
آفتاب‌‌نیوز :

علاوه بر تمام شادی‌هایی که دختران به این دنیا می‌آورند، به نظر می‌رسد که آن‌ها سال‌های ارزشمندی را نیز به طول عمر پدرانشان اضافه می‌کنند. طبق یک مطالعه، پدرانی که دختر دارند در مقایسه با آن‌هایی که دختر ندارند، بیشتر عمر می‌کنند.

از آنجایی که اطلاعات زیادی در مورد اثرات زایمان بر سلامت و بدن پدر وجود ندارد، مطالعه‌ای توسط محققان دانشگاه یاگیلونیا کشور لهستان برای بررسی عمیق‌تر انجام شد. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان، دومین دانشگاه در مرکز اروپا از نظر قدمت و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در جهان است. این دانشگاه در رتبه‌بندی (QS) دانشگاه‌های جهان به عنوان بهترین دانشگاه لهستانی شناخته شده، و توسط رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان یا (ARWU)، در زمره ۵۰۰ دانشگاه برتر در جهان، قرار گرفته است.

حجم زیادی از اطلاعات جمعیت شناختی از بیش از ۴۳۱۰ نفر (شامل ۲۱۴۷ مادر و ۲۱۶۳ پدر) جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

تعداد فرزندان در نظر گرفته شده شامل دختر و پسر از دو متغیر متفاوت بود. مشخص شد که تعداد کل فرزندان یا پسران هیچ گونه تاثیری بر پدران ندارد. با این حال، مشخص شد که تعداد دختران با طول عمر پدر مرتبط است.

این مطالعه ادعا می‌کند که پدرانی که دارای دختر هستند، بیشتر عمر می‌کنند و هر چه تعداد دختران بیشتر باشد، بیشتر عمر می‌کنند.

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی زیست شناسی انسانی منتشر شد، دختران و پسران هر دو تاثیر منفی بر سلامت مادر دارند و طول عمر او را کاهش می‌دهند.

بر خلاف این مطالعه خاص، یکی دیگر ادعا می‌کند که داشتن فرزند، صرف نظر از جنسیت، طول عمر هر دو والدین را افزایش می‌دهد. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول ۱۴ سال، این محققان دریافته‌اند که زوج‌هایی که دارای فرزند هستند، در مقایسه با زوج‌هایی که بدون فرزند هستند، بیشتر عمر می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین