کد خبر: ۹۳۶۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳

مزایای مصرف مکمل پتاسیم پس از جراحی قلب

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف مکمل پتاسیم پس از جراحی قلب می‌تواند از فیبریلاسیون دهلیزی و سایر اختلالات ریتمی جلوگیری کرده و هزینه‌های درمانی بیماران را کاهش دهد. این روش به بهبود سلامت قلب و جلوگیری از بستری‌های طولانی مدت در بیمارستان کمک می‌کند.
مزایای مصرف مکمل پتاسیم پس از جراحی قلب
آفتاب‌‌نیوز :

یک مطالعه جدید نشان داده است که استفاده از مکمل پتاسیم پس از جراحی قلب، به‌ویژه در افرادی که سطح پتاسیم آن‌ها به کمتر از ۴.۵ میلی اکی‌والان در لیتر کاهش یافته، می‌تواند از بروز فیبریلاسیون دهلیزی و دیگر آریتمی‌های قلبی جلوگیری کند.

به گفته محققان، فیبریلاسیون دهلیزی، شایع‌ترین آریتمی بالینی در جهان است و تقریباً یک سوم بیماران پس از جراحی قلب به آن مبتلا می‌شوند. این عارضه با افزایش سن بیشتر دیده می‌شود و خطراتی، چون لخته‌شدن خون، افزایش هزینه‌های بیمارستانی، طولانی شدن مدت بستری و حتی مرگ را به همراه دارد.

در این تحقیق، محققان ۱۶۹۰ بیمار را که جراحی بای‌پس عروق کرونر انجام داده بودند، در ۲۳ مرکز جراحی قلب در بریتانیا و آلمان بررسی کردند. نتایج نشان داد که حفظ سطح پتاسیم بین ۳.۶ تا ۵.۵ میلی اکی‌والان در لیتر برای سلامت قلب بهینه است. افزایش یا کاهش بیش از حد سطح پتاسیم می‌تواند به اختلالات جدی در ضربان قلب منجر شود، از جمله آریتمی‌های خطرناک و حتی بلوک قلبی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین