کد خبر: ۹۳۶۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
پرونده این دانشجویان برای تصمیم‌گیری به وزارت علوم ارسال شده

اخراج و تعلیق ۵۰ دانشجو در ۳ سال اخیر

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از پرونده‌های دارای احکام انضباطی دانشجویان نداریم، گفت: دانشگاه‌ها به طور مستقل در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند، اما تا کنون حدود ۵۰ پرونده اخراجی یا تعلیقی از دانشجویان به وزارت علوم ارسال شده است که زیر ۵ نفر آن‌ها حکم اخراج دارند.
اخراج و تعلیق ۵۰ دانشجو در ۳ سال اخیر
آفتاب‌‌نیوز :

سعید حبیبا ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: ما اعلام کردیم دانشجویانی که به دلایل سیاسی، اخلاقی یا به هر دلیلی پرونده‌های انضباطی دارند و با تعلیق سنوات یا محرومیت از تحصیل در یک، دو و یا سه ترم مواجه شده اند مورد بررسی مجدد قرار بگیرند تا جایی که امکان دارند تسهیلاتی ایجاد شود تا این دانشجویان به صورت تعلیقی وارد کلاس‌ها شوند و در مدت یک ترم وضعیت آن‌ها قابل ارزیابی است. امیدوارم دانشجویان ما نیز با ما همراهی داشته باشند تا بتوانیم به هدف خودمان برسیم.

رییس سازمان امور دانشجویان در خصوص آمار پرونده‌های دارای احکام انضباطی دانشجویان خاطر نشان کرد: ما بیش از ۸۳ دانشگاه داریم که پراکنده هستند و اطلاع تعداد این پرونده‌ها نداریم چرا که توسط خود دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. اما برخی از این پرونده به وزارت علوم منتقل شده است. بر این اساس تعداد دانشجویان دارای پرونده‌های انضباطی طی سه سال اخیر که با حکم اخراج یا تعلیق به دست سازمان امور دانشجویان رسیده زیر ۵۰ پرونده می‌باشد.

حبیبا اظهار کرد: تعداد پرونده‌های اخراجی دانشجویان که به دست وزارت علوم رسیده است زیر ۵ دانشجو می‌باشد و حکم مابقی پرونده‌ها دارای احکام تعلیقی یک تا سه ترم هستند.

معاون وزیر علوم در پاسخ به این سوال که پرونده‌های انضباطی دانشجویان از چه سالی به بعد مورد بازنگری قرار می‌گیرد، گفت: تاکید ما برای بررسی مجدد وضعیت دانشجویان دارای احکام انضباطی شامل پرونده‌هایی است که طی این سه سال اخیر دچار محرومیت تحصیل طی یک، دو و سه ترم مواجه شدند و برخی از دانشجویان نیز احکام اخراجی دارند درخواست ما این است روسای دانشگاه‌ها وضعیت این افراد را بررسی کند.

وی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای بازنگری شیوه نامه انضباطی دانشجویان تاکید کرد: البته در ماده ۱۱۴ شیوه نامه فعلی انضباطی عنوان شده است که رییس دانشگاه می‌تواند با توجه به متنبه شدن دانشجویان برای احکام صادر شده درخواست تجدید نظر کند تا میزان مجازات صادر شده کمتر شود و دانشجویان به سرکلاس‌های درس بازگردند. در واقع از خود ظرفیت شیوه نامه انضباطی استفاده می‌شود و لو اینکه دانشجویان مرتکب عملی شدند که خطا و تلقی شده است با آن‌ها مساعدت صورت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین