کد خبر: ۹۳۶۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸

انتقاد شدید پیشکسوت استقلال از رضاوند

رضا رجبی می‌گوید اگر سرمربی تیم بود آرش رضاوند را در اختیار باشگاه قرار می‌داد.
انتقاد شدید پیشکسوت استقلال از رضاوند
آفتاب‌‌نیوز :

 تیم فوتبال استقلال توانست با پیروزی قاطع سه بر صفر مقابل الغرافه قطر به حواشی اخیری که گرفتارش شده بود پایان دهد. به بهانه این برد رضا رجبی بازیکن اسبق این تیم در مصاحبه‌ای که با خبرنگار ما داشت، گفت: «تیم استقلال از قدیم هم اینطور بود که در بازی‌های بین المللی با شرایط متفاوتی ظاهر میشد و بهتر کار می‌کرد. درباره بازی با الغرافه یاد آن شعر معروف افتادم می‌گوید "گاهی شود که شود که شود، گاهی نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود"، آن بازی به اصطلاح فوتبالی‌ها روز استقلال بود. واقعیت این است که نباید بازیکنان و کادر فنی در باد این سه گلی که به الغرافه زدند بخوابند. از حق نگذریم سانتر رامین و اشتباه مدافع حریف باعث شد همان اول بازی استقلال به گل برسد و شرایط ادامه بازی کاملا تغییر کند.»

او در همین رابطه افزود:«یکی از دلایلی که استقلال در این بازی از زمان حضور نکونام تا الان کاملا متفاوت کار کرد این بود که من همیشه گفته‌ام این تیم استقلال تیمی نیست که بخواهد بازی را با یک گل تمام کند و پتانسیل فشار بیشتر و گل‌های بیشتر را دارد. تفاوت اصلی تیم در مصاف با الغرافه این بود که بازیکنان به تعداد گل راضی نبودند و دوست داشتند بیشتر گل بزنند.»


پیشکسوت استقلال با تمجید از تعویض‌های نکونام در این بازی، نسبت به آرش رضاوند نیز انتقاداتی مطرح کرد: «تعویض‌ها خیلی مدبرانه انجام شد. به عنوان مثال میلاد زکی پور حسابی حریف را خسته کرد و به موقع جای خود را به جلالی داد و او هم با پاس گل اختلاف را بیشتر کرد. نکته‌ای که من همیشه از آن گلایه داشته‌ام این بوده که رضاوند بازیکن فیکس نیست و نباید در ترکیب ثابت قرار گیرد. یکی از مشکلاتی که همیشه با آن مواجه بودیم این بود که در حضور فیکس این بازیکن سرعت انتقال و ضرباهنگ تیم کند بود. بازیکنان درگیرانه کار نمی‌کردند و مالکیت توپ کمتری داشتیم. شما دیدید که رضاوند وقتی فقط ۱۰ دقیقه به بازی آمد یک گل هم زد و این به نفع تیم بود.»

رجبی در واکنش به شادی نکردن رضاوند پس از گل سوم به الغرافه گفت:«می‌توانم صد‌ها مثال اروپایی بزنم که بزرگترین بازیکنان جهان وقتی با نظر سرمربی فرصت کمتری پیدا می‌کردند با تمکین از تصمیم مربی به کارشان ادامه می‌دادند و حالا تعجب میکنم که آقای رضاوند نسبت به تدبیر جواد نکونام دلخور می‌شود و حاضر نیست بعد از گل شادی کند.»

او که حسابی از رضاوند دلخور بود، اظهاراتش علیه این بازیکن را اینطور ادامه داد: «آقای رضاوند شما با این کار آبروی استقلال را زیر سوال می‌بری. بزرگتر از تو در تاریخ این باشگاه بازیکن تعویضی بوده‌اند، اما اعتراض نکردند. حالا تو گل که میزنی قیافه می‌گیری؟ چطور همان مربی اگر تو را در ترکیب ثابت بگذارد می‌شود بهترین مربی، ولی وقتی تعویضی می‌آیی ناراحت می‌شوی؟ این رفتار‌ها یعنی چه که حاضر نیستی با شادی کردن انرژی مثبت به هواداران منتقل کنی؟ یعنی شما آقای رضاوند ناراحت بودی که برای استقلال گل زده‌ای؟ این نشان می‌دهد هوادار و پیراهن و لوگو برایت مهم نیست، فقط خودت را دوست داری. در حالی که همین هوادار و لوگو تو را به اینجا رسانده. من اگر جای نکونام بودم همین امروز این بازیکن را در اختیار باشگاه قرار می‌دادم.»

پیشکسوت استقلال در عین حال به تمجید از رامین رضاییان پرداخت:«نکته مثبت رامین رضاییان این است که در هر تیمی باشد ۹۰ دقیقه با انرژی فوتبال بازی می‌کند. تنها ایراد رامین این است که به اصطلاح فوتبالی‌ها پشت می‌خورد. او باید یک خط جلوتر بیاید و یک نفر پشت سرش کار دفاعی انجام دهد تا رامین با تمرکز بیشتری بازی کند و در بازی‌های سخت اگر پشت رامین خالی ماند تیم از آنجا ضربه نخورد. اگر رضاییان خیلی زود بین هواداران استقلال محبوب شده علتش این است که با تمام وجود در خدمت تیم است.»

رضا رجبی در خصوص سیستم سه دفاعه استقلال در این بازی توضیح داد: «سرمربی نسبت به ابزاری که دارد سیستم تیمش را می‌چیند. استقلال برای این یبازی ابزار لازم برای انجام سیستم سه دفاعه را داشت. این بدان معنا نیست که استقلال این بازی را با دفاع سه نفره برده پس باید با همین سیستم مقابل همه حریفان بازی کند. یکی از علت‌های اصلی که استقلال خوب و رو به جلو کار کرد نبودن رضاوند بود. چون آرش بیشتر در عرض بازی می‌کند و سرعت بازی را می‌گیرد.

گاهی اوقات یک مربی مثل استراماچونی فلسفه کارش روی دفاع سه نفره است که در این صورت به یک تاکتیک تبدیل می‌شود، ولی اگر مربی دیگری این فلسفه را نداشته باشد لزومی ندارد حتما آن را اجرا کند.»

او در پایان افزود: «خوشحالم که بعد از مدت‌ها استقلال یک بازی را با اختلاف بیش از یک گل برد آن هم در لیگ نخبگان آسیا و در حضور هواداران عاشق تیم. امیدوارم مسائل حاشیه‌ای پیرامون استقلال کمرنگ شود و روند روز‌های خوب تیم ادامه داشته باشد»

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین