کد خبر: ۹۳۷۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

نشست اضطراری شورای امنیت؛ بوحبیب به نیویورک رفت

وزیر خارجه لبنان عبدالله بوحبیب امروز پنجشنبه به‌منظور شرکت در نشست اضطراری شورای امنیت پس از حادثه تروریستی انفجار پیجرها، راهی نیویورک شد.
نشست اضطراری شورای امنیت؛ بوحبیب به نیویورک رفت
آفتاب‌‌نیوز :

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ وزارت خارجه لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «در پی حملات سایبری در چندین منطقه لبنان که موجب قربانی شدن هزاران نفر و شهادت ده‌ها زن و کودک و غیرنظامی شد، پس از مشورت با نخست‌وزیر [پیشبرد امور]نجیب میقاتی، صبح امروز عبدالله بوحبیب عازم نیویورک شد».

در ادامه این بیانیه آمده است که قرار است وزیر خارجه لبنان در نشست اضطراری شورای امنیت در بعدازظهر روز جمعه برای بررسی وضعیت لبنان حضور یابد. این نشست به درخواست لبنان و به‌واسطه الجزائر، عضو غیردائم شورای امنیت و نماینده گروه عربی برگزار می‌شود.

بوحبیب بامداد امروز درباره ورود احتمالی کشورش به جنگ با رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «ما نگران هستیم که حملات مرگبار پی‌درپی [اسرائیل]در لبنان، مقدمه‌ای برای جنگ باشد.. ما با لحظه‌ای ترسناک روبه‌رو هستیم و می‌ترسیم وارد جنگ [با اسرائیل]بشویم، زیرا خواستار چنین چیزی نیستیم».

وزیر خارجه لبنان همچنین افزود: «ما نمی‌توانیم مانند گذشته با حزب‌الله صحبت کنیم، زیرا ضربه محکمی به آن‌ها وارد شده که پاسخ آن را ضروری می‌کند».

لبنان طی دو روز گذشته صحنه انفجار دستگاه‌های الکترونیکی مانند پیجر، بیسیم و حتی دستگاه‌های حضوروغیاب در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین