کد خبر: ۹۳۷۴۴۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴

معاون زنان ریاست جمهوری: بیش از ۶۰ درصد ورودی‌های دانشگاه‌ها، دانشجویان دختر هستند

بهروزآذر با اشاره به تجارب موفق جمهوری اسلامی در حوزهٔ زنان گفت: ۷۰ درصد از کادر درمان کشور ما را بانوان تشکیل می‌دهند و نرخ باسوادی ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ما به ۹۸ درصد رسیده است.
معاون زنان ریاست جمهوری: بیش از ۶۰ درصد ورودی‌های دانشگاه‌ها، دانشجویان دختر هستند
آفتاب‌‌نیوز :

در سال جاری بیش از ۶۰ درصد ورودی‌های دانشگاه‌ها، دانشجویان دختر هستند، همچنین در سال‌های اخیر، زنان ایرانی در عرصهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات، به عنوان برنامه‌نویسان، طراحان و مدیران پروژه، در شرکت‌ها و استارتاپ‌های داخلی و بین‌المللی فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند. امروز ۲۴ درصد از اعضای جامعهٔ مخترعان کشور ایران را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، به دعوت اسلام به وحدت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در نشست هم‌اندیشی بانوان بین‌الملل کنفرانس وحدت اشاره کرد.

نشست هم‌اندیشی بانوان بین‌الملل، باحضور بیش از ۳۰تن از بانوان کشورهای مختلف در حاشیهٔ سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار شد.

زهرا بهروز آذر، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی، گفت: اسلام، دینی است که فراتر از مرزهای زبانی، قومی و نژادی پیروان خود را به وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز دعوت می‌کند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین