حمید حسینی با اشاره به اینکه مجموع چند راهکار در کنار یکدیگر میتوان اثر بخش باشد، گفت: بنزین تبدیل بع یک معضل و مشکل شده است و باید مجموع راهکارهایی در نظر بگیریم تا آن را حل کنیم، اولین راهکار ابتدا باید برای بهینه سازی و کاهش مصرف تلاش کنیم به عنوان مثال خروج خودروهای اسقاط و ورد خودروهای جدید، تغییر سیستم موتورهای ساخت داخل و جلوگیری از قاچاق، توسعه ناوگان هوایی و ریلی میتواند مصرف بنزین را در داخل کشور کاهش دهد
وی ادامه داد با انجام این اقدامات میتوان میزان مصرف را کاهش داد و در کنار آن نیز واردات داشت، زیرا اگر در داخل کشور هم بخواهیم بنزین تولید کنیم نفت خام را به پالایشگاهها میدهیم و از آنها بنزین میخریم که میتوان به جای آن بنزین را صادر کرد
به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآوردههای نفتی در کنار موارد گفته شده قیمتها نیز باید اصلاح شوند و نمیتوان تجربه غلط سالهای گذشته را به زمان حال تعمیم داد و میتوانیم صراحتا به مردم بگوییم که افزایش قیمت بنزین خواهیم داشت، ولی صرف افزایش حقوق کارمندان دولت میشود.
حسینی خاطرنشان کرد: با استفاده از این محل برای افزایش حقوق کارمندان دولت، بازنشستگان و. جامعه خواهد پذیرفت، زیرا وقتی حقوق کارمندان دولت افزایش پیدا کند این امکان فراهم میشود که در شش ماهه دوم پالایشگاهها حقوق پرسنل خود را افزایش دهند و قیمت بی معنی بنزین برطرف میشود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآوردههای نفتی در خاتمه اضافه کرد: دولت میتواند در این شرایط اجازه ورود بنزین سوپر را دهد، زیرا هم اکنون بسیاری خودروهای گران قیمت که با بنزینهای معمولی مشکل دارند و اگر بخش خصوصی به این مساله ورود پیدا کرده و بنزین سوپر تولید کند فشار کمتری به دولت وارد کند. همچنین دو پالایشگاه نیمه تمام وجود دارد که دولت باید برای تکمیل آنها اهتمام کند تا باری از دوش خود برای تولید بنزین بردارد.