کد خبر: ۹۳۸۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸

تأثیر منفی بازار مسکن بر رشد اقتصادی ایران

اقتصاددان و پژوهشگر توسعه معتقد است که بخش مسکن نه‌تنها موتور توسعه اقتصاد ایران نیست بلکه فعالیت‌های مربوط به زمین و مسکن و ساخت‌وساز در اقتصاد کشور طی سال‌های گذشته به‌خاطر عایدات سرمایه‌ای بالا و پرش‌های قیمتی مکرر، جولانگاه تولید رانت و رانت‌خواری شده است.
تأثیر منفی بازار مسکن بر رشد اقتصادی ایران
آفتاب‌‌نیوز :

اقتصاددان و پژوهشگر توسعه معتقد است که بخش مسکن نه‌تن‌ها موتور توسعه اقتصاد ایران نیست بلکه فعالیت‌های مربوط به زمین و مسکن و ساخت‌وساز در اقتصاد کشور طی سال‌های گذشته به‌خاطر عایدات سرمایه‌ای بالا و پرش‌های قیمتی مکرر، جولانگاه تولید رانت و رانت‌خواری شده است.

کمال اطهاری اقتصاددان و پژوهشگر توسعه در نشست علمی- تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری تحت عنوان “راهکار‌های برنامه‌ای تأمین مسکن در ایران” گفت: فعالیت‌های مربوط به زمین و مسکن و ساخت‌وساز در اقتصاد کشور در سال‌های گذشته به‌خاطر عایدات سرمایه‌ای بالا و پرش‌های قیمتی مکرر، جولانگاه تولید رانت و رانت‌خواری شده است.

او ادامه داد: بازدهی بالا در این بخش، توزیع تابعی درآمد را به زیان کارآفرینان، کارگران و صاحبان سرمایه در بخش‌های مولد تغییر داده است؛ بنابراین عملکرد بخش مسکن به‌گونه‌ای بوده است که باعث رکود تولیدات صنعتی و کشاورزی و حتی رکود خود بخش مسکن شده است. اقتصاددان و پژوهشگر توسعه یادآوری کرد: با این نحوه عمل در حوزه فعالیت‌های زمین و مسکن و ساخت‌وساز نمی‌توان به برون‌رفت اقتصاد از رکود موجود و حتی برون‌رفت خود بخش مسکن از رکود امیدوار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین