کد خبر: ۹۳۸۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱

۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران شد

آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران امروز برگزار شد.
۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران شد
آفتاب‌‌نیوز :

آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران امروز (۴ مهر ۱۴۰۳) با حضور جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران برگزار شد

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران در ابتدا با بیان اینکه این ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از محل قرارداد داخلی بود، گفت: قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه با تولید کنندگان داخلی داشتیم که از این تعداد ۵۶۳ دستگاه از سال گذشته تا به امروز تحویل گرفتیم. از ابتدای دوره ششم ۱۱۱۶ دستگاه اتوبوس‌های ما نوسازی شد؛ هرچند که کم است چرا که تهران به ۷ هزار اتوبوس نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی با بیان اینکه با آغاز بازگشایی مدارس بیش از ۲۳۰۰ دستگاه را شاغل کردیم، اظهار کرد: در سالیان گذشته، این تعداد اتوبوس ۱۵۰۰ دستگاه بود که وضعیت مناسبی نداشتیم. با حمایت شورای شهر تا پایان دوره، تعداد اتوبوس‌های شاغل به ۵ هزار دستگاه می‌رسد. همچنین تا ماه آینده اتوبوس‌های برقی رونمایی می‌شود؛ این اتوبوس‌ها در راه تهران هستند.

لزوم تحویل ماهانه ۱۰۰ دستگاه از سوی سازندگان داخلی
جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران، گفت: به گفته مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی، ۵۶۳ دستگاه اتوبوس دوکابین نوسازی شده؛ ما تاکید داریم که این سرمایه‌ها نباید دوریخته شوند و بایستی با انجام تعمیر پیش‌گیرانه و بازسازی از این سرمایه ملی استفاده کنیم.

وی افزود: با شرکت عقاب افشان ۱۰۰۰ دستگاه قرار دارند و به مرور زمان آنها را تحویل می‌دهند. نگاه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری بر این است که دغدغه‌های مردم کم شود. اگر یک دانش‌آموز، کارگر، معلم و... حمل و نقل عمومی خوب داشته باشند، شک نکنید که رسالت خود را انجام دادیم.

تشکری هاشمی بیان کرد: امسال ۱۰ هزار میلیارد بودجه برای نگهداری اتوبوس‌ها پیش‌بینی کردیم. با توجه به شرایطی که در تهران وجود دارد، هر ماه باید سازندگان داخلی  ۱۰۰ دستگاه به ما تحویل بدهند؛ البته که ما فقط نگاهمان به سخت‌افزار نیست بلکه تک تک پرسنل شهرداری از سرمایه‌های ما هستند.
قرارداد ۵۰۰ دستگاه بی‌آر‌تی ۱۸ متری هفته آینده بستت می‌شود.

محسن هرمزی، معاون شهردار تهران در ادامه مراسم با بیان اینکه  با کمک ویژه شورای شهر تهران، حوزه حمل‌ونقل شهر تهران که دارای عقب‌ماندگی چند ساله داشت، وضعیت بهتری تجربه می‌کند، گفت: در ابتدای دوره ششم ۱۸۰۰ دستگاه شاغل در تهران وجود داشت اما در حال حاضر، این عدد به ۲۳۲۳ دستگاه رسید. همکاران ما در حوزه سازمان اتوبوسرانی، شهرداری و شورا تمام تلاششان را برای بهسازی و افزایش اتوبوس‌ها انجام دادند.

هرمزی با بیان اینکه نهضت برقی‌سازی را با شیب ملایم پایه‌گذاری کردیم، اظهار کرد: برقی‌سازی  اتفاقی بود که در دولت شهید رئیسی رخ داد. لازم است که به سمت برقی‌سازی در حوزه حمل‌ونقل عمومی برویم؛ همچنین به زودی اتوبوس‌های برقی ما به تهران می‌رسند و به غیر از ۲۵۰۰ دستگاه چینی، ۵۰۰ دستگاه برقی هم با تولیدکنندگان داخلی قرارداد بستیم.

به گفته وی تا ابتدای هفته آینده قرارداد ۵۰۰ دستگاه بی آر تی ۱۸ متری، با تولید کنندگان داخلی بسته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین