کد خبر: ۹۳۸۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰

لشگرکشی سیاسی برای منافع ملی

روزنامه آیدینلیک تیتر و گزارش صفحه یک خود را به انتقاد از سیاست خارجه اردوغان اختصاص داده است.
لشگرکشی سیاسی برای منافع ملی
آفتاب‌‌نیوز :

رضا قنبری، تحلیلگر حوزه ترکیه در مطلبی نوشت: روزنامه آیدینلیک تیتر و گزارش صفحه یک خود را به انتقاد از سیاست خارجه اردوغان اختصاص داده است.

این روزنامه نزدیک به ایران در گزارشی با تیتر «معضل اینجاست، آمریکایی در آمریکا، روس در روسیه» به مواضع متناقض اردوغان رئیس جمهور در آمریکا و کورتولموش رئیس مجلس ترکیه در روسیه پرداخته است.

در همین راستا اردوغان در جمع بازرگانان آمریکا گفت: این کشور دومین مقصد صادراتی ترکیه است و حجم تجارت ما با آمریکا در سال گذشته میلادی از ۳۰ میلیارد دلار گذشت.

وی افزود: همان طور که بار‌ها تاکید کرده ام پتانسیل تجارت بین دو کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است.

از سوی دیگر کورتولموش در جمع بازرگانان روسیه گفت: روابط مسکو-آنکارا راهبردی است و ما به عنوان دو متحد و همسایه از لحاظ تاریخی و فرهنگی مشترکات فراوانی داریم.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده و البته دنیا برای عبور از این تحریم‌ها در حال ورود به جهان چند قطبی است.

سیاست خارجه عملگرایانه اردوغان از سوی اپوزیسیون «بدون چهارچوب» و از سوی حزب حاکم «چندجانبه گرایانه» تفسیر می‌شود.

فارغ از این انتقاد‌ها و آن چه که بیشتر مشهود است این مقوله است که سیاستمداران ترکیه برای کسب منافع ملی عملا دست به لشگرکشی سیاسی می‌زنند و دست به هر کاری می‌زنند تا کشورشان پیشرفت کند و مردمشان زندگی راحت تری را تجربه کنند.

اتفاقی که می‌تواند یک الگو بوده و با تاسی از آن بتوان روابط خود با شرق و غرب را از نو ترسیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین