کد خبر: ۹۳۸۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

شهردار نیویورک به دریافت کمک مالی غیرقانونی از ترکیه متهم شد

شهردار نیویورک علاوه بر اتهام دریافت غیرقانونی کمک مالی از مقامات و شهروندان خارجی از جمله ترکیه، به جرایم کیفری متهم شد.
شهردار نیویورک به دریافت کمک مالی غیرقانونی از ترکیه متهم شد
آفتاب‌‌نیوز :

هیأت منصفه فدرال، «اریک آدامز» شهردار نیویورک را همزمان که بازرسان به موضوع دریافت کمک‌های مالی غیرقانونی، از جمله از سوی ترکیه رسیدگی می‌کنند، به ارتکاب جرایم کیفری متهم کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، این اتهامات هنوز در حالت محرمانه قرار دارند، اما انتظار می‌رود که امروز (پنجشبه) علنی شوند.

شهردار نیویورک نوامبر گذشته تلفن‌های خود را به‌عنوان بخشی از تحقیقات جداگانه فدرال در مورد دریافت کمک‌های مالی غیرقانونی از شهروندان و مقامات دولتی خارجی در کارزار انتخاباتی وی در سال ۲۰۲۱ تسلیم کرد.

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که این تحقیقات، نه تنها شامل روابط آدامز با ترکیه، بلکه با رژیم صهیونیستی، قطر، چین، کره جنوبی و جمهوری ازبکستان است.

بازرسان در تلاش هستند تا دریابند که آیا کارزار او در سال ۲۰۲۱ با دولت ترکیه برای دریافت کمک‌های خارجی غیرقانونی توطئه کرده است یا خیر و آیا فشاری از جانب او بر آتش‌نشانی برای تائید ساختمان کنسولگری ترکیه به‌رغم نگرانی‌های ایمنی وجود داشته یا خیر.

نیویورک‌تایمز افزود: بازرسان همچنین پرواز‌های رایگان و ارتقای پروازی را که شهردار از خطوط هوایی ترکیش دریافت کرده بود، بررسی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین