کد خبر: ۹۳۸۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

کاخ سفید: طرح آتش‌بس ۲۱ روزه با نتانیاهو هماهنگ شده بود

کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی با بیان اینکه مذاکرات در مورد برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و لبنان هنوز در نیویورک در جریان است، تاکید کرد: طرح آتش‌بس ۲۱ روزه با بنیامین نتانیاهو هماهنگ شده بود.
کاخ سفید: طرح آتش‌بس ۲۱ روزه با نتانیاهو هماهنگ شده بود
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی کاخ سفید در جریان یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه سی ان ان مبنی براینکه چرا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخبار برقراری آتش‌بس قریب‌الوقوع در قالب طرح آتش‌بس ۲۱ روزه میان این رژیم و لبنان را نادرست خوانده و آن را رد کرده است؟، گفت: طرح آتش‌بس ۲۱ روزه در واقع روز چهارشنبه با نتانیاهو هماهنگ شده بود.
 
ژان پی‌یر با بیان اینکه مذاکرات هنوز در نیویورک در جریان است، اظهار کرد: در آینده ممکن است اطلاعات بیشتری در این خصوص به اشتراک گذاشته شود.
 
سخنگوی کاخ سفید در ادامه به تلاش واشنگتن برای فراهم کردن فضا برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و لبنان اشاره و تاکید کرد: در مورد اینکه چرا با وجود هماهنگی انجام شده با نتانیاهو درخصوص طرح آتش‌بس ۲۱ روزه اکنون این طرح از طرف او رد شده است، من نمی‌توانم به جای نتانیاهو صحبت کنم و او خود باید در این باره توضیح دهد.
 
دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده درباره توافق آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد و از تشدید حملات به آن کشور خبر داد.
 
در این بیانیه آمده است: اخبار مربوط به آتش‌بس (با لبنان) صحت ندارد و نخست‌وزیر به پیشنهاد آمریکا و فرانسه پاسخ نداده است.
 
دفتر نتانیاهو افزود: نخست‌وزیر به ارتش دستور تداوم جنگ در شمال (مرز لبنان) با تمام قدرت را صادر کرده است و جنگ در نوار غزه نیز تا تحقق اهداف آن ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین