کد خبر: ۹۳۸۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴

استیلی و برانکو؛ آخرین بازنده‌ها به استقلال

استقلال در ۳۰ شهرآورد اخیر تنها دو بار پرسپولیس را در زمان قانونی بازی شکست داده است.
استیلی و برانکو؛ آخرین بازنده‌ها به استقلال
آفتاب‌‌نیوز :

استقلال در دوران برانکو ایوانکوویچ توانست دو بار پرسپولیس را شکست دهد. اولین بار شاگردان علیرضا منصوریان با نتیجه ۳-۲ تیم مقتدر و شکست‌ناپذیر پرسپولیس را از پیش رو برداشتند و سپس در لیگ هفدهم تیم وینفرد شفر، جشن قهرمانی تیم پرسپولیس خراب کرد.

اما پیش از آن آخرین برد استقلال در دربی به جام حذفی فصل ۹۱-۹۰ برمی‌گردد که تیم آماده و قبراق پرویز مظلومی سه بار دروازه علیرضا حقیقی را گشود تا حمید استیلی بلافاصله مجبور به استعفا شود.

جالب اینکه استعفای حمید استیلی آخرین تغییر سرمربی دربی هم محسوب می‌شود و حالا شاید جواد نکونام مورد بعدی باشد؛ هرچند که فعلا با استعفای او مخالفت شده است. البته یک بار هم یحیی گل‌محمدی بعد از تساوی در دربی لیگ بیست‌ویکم استعفا داد که به نتیجه نرسید.

نتایج ضعیف استقلال از یک شهرآورد تاریخی نشأت می‌گیرد. جایی که آن‌ها دربی ۲-۰ برده را با شکست ناباورانه ۳-۲ عوض کردند و پس از آن دیگر نتوانستند به فرم خوب خود برگردند. جالب است بدانید پیش از آن بازی استقلال ۲۴-۱۶ در دربی جلو بود و حالا ۲۸-۲۶ عقب است.

برای آنکه به عمق نتایج ضعیف استقلال در ۱۵ سال اخیر پی ببرید، کافی است بدانید که در ۳۰ دربی قبل از شهرآورد ایمون زاید، استقلال ۸ بار برنده شده بود.

البته آبی‌ها اکنون تنها دو بازی از رقیب سنتی خود عقب هستند و می‌توانند به سرعت شرایط خود را بهبود بدهند، البته اگر بتوانند این طلسم باورنکردنی ۱۷ دربی بدون برد را پشت سر بگذارند.

 

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین