کد خبر: ۹۳۸۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
جهان باید برخیزد و این هیولای خونخوار را متوقف کند

عراقچی: شورای امنیت ماشین کشتار اسرائیل را متوقف کند

وزیر امور خارجه حمله رژیم اسرائیل به ضاحیه را جنایت علیه بشریت خواند و با اعلام اینکه در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهیم بود، از شورای امنیت خواسته تا به بی‌تفاوتی و عدم اقدام خود با اتخاذ اقدامات جدی در جهت توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی پایان دهد.
عراقچی: شورای امنیت ماشین کشتار اسرائیل را متوقف کند
آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت پیامی صادر کرد.

رژیم صهیونیستی عصر جمعه ششم مهرماه مقر اصلی حزب‌الله لبنان را در ضاحیه بیروت هدف حمله قرار داد. براساس اعلام منابع خبری بین‌المللی ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۳۰ حمله به جنوب بیروت انجام داده است.

در پیام وزیر امور خارجه ایران آمده است: ماهیت رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی بر ترور و کشتار انسان‌های بی گناه، به ویژه زنان و کودکان، بنا نهاده شده است. 

وی عنوان کرده است: شهادت بیش از ۴۳ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۹۳ هزار نفر در کنار آواره کردن بیش از دو میلیون نفر و تخریب صد‌ها هزار اماکن مسکونی، زیربنایی، درمانی و آموزشی در نوار غزه در کمتر از یک‌سال، حاکی از جنایت علیه بشریت، نسل زدایی، پاکسازی نژادی و جنایت جنگی است که در سکوت و بی اقدامی جامعه بین‌المللی و کشور‌های مدعی حقوق بشر صوزت گرفته است.

* حملات به ضاحیه جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است

وزیر امور خارجه در این پیام خاطرنشان کرده است: ناتوانی و یا عدم تمایل مجامع بین‌المللی و حامیان رژیم صهیونیستی در توقف جنایات این رژیم در نوار غزه موجب شد تا گستاخ‌تر از قبل، این بار مردم بی‌گناه لبنان را از طریق تبدیل فناوری‌های ارتباطی به سلاح و از طریق حملات هوایی هدف قرار دهد و جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را بگیرد.

عراقچی در این پیام عنوان کرده است: حملات امروز (روز جمعه) ششم مهرماه رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است و نشان دهنده این است که این رژیم بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

در پیام رئیس دستگاه دیپلماسی آمده است: از شورای امنیت سازمان ملل میً‌خواهیم تا به بی تفاوتی و عدم اقدام خود با اتخاذ اقدامات جدی در جهت توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی پایان دهد. 

وی همچنین در این پیام از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز درخواست کرده است تا هر چه سریع‌تر نشست فوق‌العاده سران سازمان را برای رسیدگی به این وضعیت برگزار کند.

عراقچی در این پیام ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت لبنان، مراتب تسلیت خود را به خانواده شهدای این جنایت عظیم ابراز کرده و اعلام کرده است:. دولت جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

 نتانیاهو دست‌کمی از هیتلر ندارد / جهان باید برخیزد و این هیولای خونخوار را متوقف کند

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه پس از ایراد سخنرانی در جلسه ویژه شورای امنیت با حضور در جمع خبرنگاران نیز مطالبی را بیان کرد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه پس از ایراد سخنرانی در جلسه ویژه شورای امنیت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در نشست اضطراری شورای امنیت پیرامون وضعیت غزه به ایراد سخنرانی پرداختم. تقریباً یک سال است که رژیم اسرائیل کارزار نسل‌کشی خود را علیه ملت فلسطین آغاز کرده است. بیش از ۲۰۰ هزار نفر کشته، زخمی یا زیر آوار دفن شده‌اند و کل نوار غزه به خاکستر تبدیل شده است. شورای امنیت سازمان ملل هیچ اقدامی برای متوقف کردن این کشتار انجام نداده است. چرا؟ زیرا ایالات متحده و برخی کشور‌های غربی هیچ ارزشی برای جان مردم منطقه ما و صلح و ثبات در خاورمیانه قائل نیستند.

وی افزود: رژیم اسرائیل چنان از حمایت ایالات متحده جسور شده که اکنون به لبنان نیز حمله می‌کند. تنها چند ساعت پیش، هنگامی که نتانیاهوی جنایتکار در مجمع عمومی سازمان ملل مشغول بهتان‌گویی و دروغ‌پراکنی بود و کل منطقه را به خشونت بیشتر تهدید می‌کرد، ارتش این رژیم حمله‌ای بی‌سابقه به منطقه مسکونی در بیروت انجام داد و هفت ساختمان را با خاک یکسان کرد. آن‌ها در این حمله از چندین بمب سنگرشکن ۵۰۰۰ پوندی که از ایالات متحده دریافت کرده بودند، در یک منطقه پرجمعیت غیرنظامی در بیروت استفاده کردند.]واقعاً باورکردنی نیست! همان‌طور که در بیانیه امروز نتانیاهو دیدید، این رژیم به‌شدت در تلاش است تا کل منطقه را به آتش بکشد.

وزیر خارجه گفت: امروز، بسیاری از هیئت‌ها هنگام سخنرانی نتانیاهوی جنایتکار در مجمع عمومی سازمان ملل، نشست را ترک کردند. اما من معتقدم که جهان باید برخیزد و این هیولای خونخوار، که دست‌کمی از هیتلر ندارد، متوقف کند. غرب، به‌ویژه ایالات متحده و آن دسته از کشور‌های اروپایی که سال‌هاست رژیم اسرائیل را حمایت و تقویت کرده‌اند، باید مسئولیت خود را بپذیرند. هیچ شکی نداریم که ایالات متحده در این جنایات شریک است. کافی است نگاهی به میزان حمایت‌های نظامی و مالی که از سوی ایالات متحده به رژیم اسرائیل سرازیر می‌شود بیندازید. در واقع، مردم مسلمان در فلسطین و لبنان با سلاح‌های ساخت آمریکا قتل‌عام می‌شوند. شورای امنیت باید برای متوقف کردن رژیم اسرائیل اقدامی فوری انجام دهد و دیوان کیفری بین‌المللی باید حکم بازداشت نتانیاهو و نزدیکان اصلی او را صادر کند. اعتبار سازمان ملل متحد در معرض خطر است و ناتوانی آن در متوقف کردن تجاوز و جنایات اسرائیل، به‌طور جدی اقتدار این نهاد را تضعیف می‌کند. ما همدردی و همبستگی خود را با مردم لبنان اعلام می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در کنار لبنان و مقاومت خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین