کد خبر: ۹۳۹۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

نقشه اسرائیل علیه ایران

فعال اصلاح طلب نوشت: تردیدی وجود ندارد که شهادت سیدحسن نصرالله توسط اسراییل و اقداماتی از این دست که در طول یک سال گذشته در جریان است، هدف مشخصی را دنبال می‌کند و آن یک آتش‌افروزی منطقه‌ای و جهانی برای استخلاص شخص نتانیاهو و پوشیده شدن اقدامات جنایتکارانه اسراییل است.
نقشه اسرائیل علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

علی باقری فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

ضمن عرض تسلیت به مردم ایران و لبنان و جهان اسلام، در خصوص راهبرد ایران و جریان مقاومت پس از این حادثه باید به مشی و شیوه زندگی و مبارزات شهید سید حسن نصرالله توجه کرد. نصرالله به عنوان یک مجاهد راه خدا که به اقتضای‌شرایط برخی حرکات جهادی و انقلابی داشت در همه دوران زندگی و تعامل خود، همواره در کنار مجاهده، یک دیپلمات متبحر بود. هرگز کسی ندید که صبغه جنگاوری و مجاهده بر توجه به مصالح و شرایط عمومی جهان، سایه بیندازد.

این مسیر امروز پیش روی ماست. قطعا افکار عمومی در ایران، لبنان و جهان اسلام در اثر این حادثه تروریستی عزادارو غصه‌دار است اما تردیدی وجود ندارد که این اقدام اسراییل و اقداماتی از این دست که در طول یک سال گذشته در جریان است، هدف مشخصی را دنبال می‌کند و آن یک آتش‌افروزی منطقه‌ای و جهانی برای استخلاص شخص نتانیاهو و پوشیده شدن اقدامات جنایتکارانه اسراییل است.

 اسراییل به یک جنگ فراگیر منطقه‌ای که پای ایران و سایر اجزای محور مقاومت را به میان بکشد، نیازمند استراتژی خاصی است. طبیعتا با همین نگاه، تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران در جمهوری اسلامی مصالح کشور، مردم و مجموعه جهان اسلام را در نظر گرفته و همانطور که در موارد مشابه با عزم و واقع‌بینی برخورد کرده، در این مورد خاص هم همین‌گونه عمل می‌کند. تردید ندارم برخی جریانات تندرو و رادیکال در داخل کشور که در حال سوءاستفاده کردن از این حادثه هستند و تلاش می‌کنند مصالح عالیه کشور را دچار تغییر کرده و احساسات و عواطف برانگیخته شده را صرف تغییر مشی خردمندانه کشور کنند، نهایتا به جایی نخواهند رسید. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین