کد خبر: ۹۳۹۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲

تهدید بی‌سابقه وزیر اسرائیل: حمله زمینی به لبنان قریب‌الوقوع است؟

وزیر دفاع اسرائیل با ادبیاتی بی‌سابقه از حمله زمینی احتمالی نیروهای این رژیم به لبنان خبر داد.
تهدید بی‌سابقه وزیر اسرائیل: حمله زمینی به لبنان قریب‌الوقوع است؟
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر دفاع اسرائیل با ادبیاتی بی‌سابقه از حمله زمینی احتمالی نیرو‌های این رژیم به لبنان خبر داد. یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز دوشنبه به نیرو‌های اسرائیلی گفت: «کشتن نصرالله یک گام بسیار مهم بود، اما آخرین گام نیست. ما از تمام قابلیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد و اگر کسی در طرف دیگر ندانسته باشد که این قابلیت‌ها چیست، ما منظورمان تمام قابلیت‌هاست و شما بخشی از این تلاش هستید».

به نوشته سی‌ان‌ان، گالانت این اظهارات را در بازدید از نیروی زرهی ارتش در شمال سرزمین‌های اشغالی و نزدیک به مرز لبنان بیان کرد و با سربازان حاضر در تیپ ۱۸۸ و تیپ گولانی دیدار داشت.

این اولین‌بار نیست که یک مقام اسرائیلی به چنین احتمالی اشاره می‌کند، اما ادبیات گالانت مستقیم‌تر بود. این جدیدترین نشانه است که اسرائیل تدریجاً به حمله‌ای زمینی به جنوب لبنان نزدیک‌تر می‌شود.

هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم در هفته گذشته به نیرو‌های نزدیک به مرز شمالی گفت که جنگنده‌ها در حال هدف قرار دادن لبنان «برای آماده‌سازی مقدمات جهت ورود ممکن شما و ادامه تضعیف حزب‌الله» هستند.

روز دوشنبه، گالانت گفت که اسرائیل مصمم است تا اسرائیلی‌های فراری از شمال را بازگرداند. او افزود: «ما آماده‌ایم هر تلاشی لازم باشد برای انجام این مأموریت انجام دهیم. از تمام وسایلی که ممکن است نیاز باشد استفاده خواهیم کرد؛ نیرو‌های شما، نیرو‌های دیگر، از هوا، از دریا و در زمین. موفق باشید».

نیرو‌های ویژه اسرائیل در حال انجام حملات کوچک و هدفمند به جنوب لبنان، برای جمع‌آوری اطلاعات و تحقیق پیش از حمله زمینی احتمالی که ممکن است در این هفته رخ دهد، هستند.

پیش از این نیز وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه خبر داد که نیرو‌های ویژه اسرائیل در حال انجام حملات کوچک و هدفمند به جنوب لبنان، برای جمع‌آوری اطلاعات و تحقیق پیش از حمله زمینی احتمالی که ممکن است در این هفته رخ دهد، هستند. این حملات که شامل ورود به تونل‌های حزب‌الله واقع در امتداد مرز می‌شود، اخیرا و همچنین در ماه‌های گذشته، بخشی از تلاش گسترده‌تر اسرائیل برای تضعیف توانایی‌های حزب‌الله در امتداد مرزی که اسرائیل و لبنان را تقسیم می‌کند، بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین