کد خبر: ۹۳۹۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵

پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی با تغییر در سبک زندگی

متخصص قلب و عروق گفت: در حال حاضر بیماری‌های قلبی - عروقی مهمترین علت مرگ و میر در جهان است که با مراحل مختلف پپشگیرانه و تغییر در سبک زندگی، می‌توان از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.
پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی با تغییر در سبک زندگی
آفتاب‌‌نیوز :

محمد قاسمی با اشاره به عوامل خطر بیماری قلبی - عروقی، اظهار کرد: فشارخون، قندخون و چربی خون بالا، سیگار، استفاده از تنباکو، چاقی، بی‌تحرکی، سن بالا و سابقه خانوادگی از عوامل خطر بوده و اکثر این عوامل که فرد را مستعد بیماری قلبی - عروقی می‌کند، قابل اصلاح است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری مهم‌تر از درمان است، تصریح کرد:  عوامل خطر بیماری قلبی - عروقی را باید با اصلاح سبک زندگی درمان کرد و در این راستا افراد باید روزانه فعالیت منظم داشته باشند و حداقل ۵ روز در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه ورزش کنند که یکی از مهمترین ورزش‌ها پیاده‌روی است.

متخصص قلب و عروق ادامه داد: استعمال دخانیات از جمله سیگار و قلیان باعث افزایش بیماری‌های قلبی - عروقی می‌شود که به افراد توصیه می‌شود جهت ترک این مواد دخانی اقدام کنند. همچنین افراد باید رژیم غذایی سالم داشته باشند که شامل مقدار زیادی سبزیجات، غلات، میوه، آجیل و چربی موجود در دانه‌ها است و از غذاهای فرآوری شده، نوشابه‌های انرژی‌زا، آبمیوه‌های صنعتی شیرین شده، قند و نمک اضافه، پرهیز کنند.

قاسمی با بیان اینکه خواب کافی و مناسب نیز در کنترل فشارخون و کاهش بیماری‌های قلبی - عروقی تاثیر دارد، یادآور شد: افرادی که عوامل خطر بیماری‌های قلبی - عروقی دارند علاوه بر پیشگیری، باید به‌صورت منظم معاینه و پایش شوند و در صورتی که درد و ناراحتی قفسه سینه، تنگی نفس و تورم پاها ‌را دارند باید فورا تحت مراقبت پزشکی قرار گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین