کد خبر: ۹۴۰۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

معاون وزیر خارجه روسیه: اسرائیل و آمریکا عامل تشدید بحران در منطقه هستند

معاون وزیر امور خارجه روسیه با هشدار در این‌باره که اوضاع در خاورمیانه عملاً از کنترل خارج شده، گفت: سیاست تهاجمی اسرائیل و حامی اصلی آن یعنی ایالات متحده، منجر به قربانیان فراوان و افزایش خطر تشدید بیشتر اوضاع در منطقه شده است.
معاون وزیر خارجه روسیه: اسرائیل و آمریکا عامل تشدید بحران در منطقه هستند
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که رویدادهای جاری در منطقه خاورمیانه، از جمله در نشست سران آتی بریکس در کازان، توجه حداکثری کشورهای عضو این گروه را به خود جلب خواهند کرد.  

وی عصر روز چهارشنبه در سخنانی در مدرسه بین‌المللی بریکس در مسکو، گفت: «آنچه طی روزهای اخیر در منطقه در حال رخ دادن است، از لحاظ وقوع یک درگیری آشکار نظامی، قطعاً توجه کامل اعضای گروه بریکس را به خود جلب خواهد کرد. در تماس‌های دوجانبه در سطح رهبران و وزرای امور خارجه کشورهای عضو و همچنین در نشست سران گروه در کازان، این موضوع به صورت مستقیم و جدی مطرح و مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.»

ریابکوف تأکید کرد که وضعیت فعلی در خاورمیانه عملاً از کنترل خارج شده است. او یادآور شد که سیاست تهاجمی اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی ایالات متحده، منجر به تلفات قابل‌توجه و افزایش خطر تشدید جدی‌تر این بحران شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود که گروه بریکس مدتی است به مسائل خاورمیانه توجه دارد و به‌ویژه در سال جاری مذاکراتی با حضور معاونین وزرای امور خارجه کشورهای عضو انجام شده که منجر به صدور بیانیه‌ای جدی در این خصوص شده است.

وی همچنین اشاره کرد که در نشست سران آتی کازان، تبادل نظرهای جدی و مهمی در خصوص وضعیت فلسطین انجام خواهد شد و انتظار می‌رود که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این نشست حضور داشته باشد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین