کد خبر: ۹۴۰۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹

سه قصاص و دو اعدام در سحرگاه زندان

دو مرد و یک زن محکوم به قصاص همراه دو تبعه مرد افغان متجاوز در زندان قزلحصار کرج به دار مجازات آویخته شدند. قاتل مادر شهید برای دومین بار توانست مهلت بگیرد و حکمش متوقف شد.
سه قصاص و دو اعدام در سحرگاه زندان
آفتاب‌‌نیوز :

اولین زندانی محکوم به قصاص، مرد جوانی بود که مادر شهیدی ۷۶ ساله را به قتل رسانده بود. او از کارفرمایش ۱۰میلیون تومان پول قرض گرفته و نتوانسته بود آن را بپردازد؛ بنابراین تصمیم گرفت این پول را از راه سرقت تامین کند. شامگاه بیست‌و‌ششم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ به بهانه دادن بسته معیشتی به خانه این زن سالخورده (که تنها در خانه‌اش در شهرک ولیعصر (عج) تهران زندگی می‌کرد) رفت و دوربین مداربسته آنجا را از کار انداخت و با ماهیتابه به سر او کوبید و پیرزن را به قتل رساند و طلاهایش را به سرقت برد.

دومین زندانی محکوم به قصاص شهروز بود. او با یکی از دوستانش مدتی بود کری‌خوانی داشت و بعد از چند مرتبه دعوا از هم کینه به دل گرفته و در‌صدد انتقام بودند. سرانجام شامگاه نوزدهم آذر سال ۱۴۰۱در قرار خیابانی با هم دعوا کردند و شهروز دوستش را با ضربه چاقو کشت.

 سومین زندانی محکوم به قصاص مهرداد بود، او و دوستانش با یک گروه از جوان‌های محله‌شان در جنوب تهران دعوا و درگیری پیدا کرده بودند. هفدهم آبان سال ۱۴۰۱ دوباره گروهی با هم دعوا کردند و او با ضربه چاقو مرد جوان را کشت و بعد از مدتی دستگیر شد.

چهارمین زندانی محکوم به قصاص مینا، زن شوهرکش بود. او با شوهرش اختلاف‌های زیادی پیدا کرده بود. در جریان رفت‌و آمد‌های دوست و همکار شوهرش به خانه‌شان به هم علاقه‌مند شده و ارتباط عاشقانه پیدا کردند. سرانجام تصمیم گرفتند شوهرش را از بین ببرند. یازدهم بهمن سال ۱۳۹۹ این زن شوهرش را در خانه با سیم خفه کرد و بعد با انداختن جسدش در کارتن با خودرو از خانه بیرون برد و به کمک مرد مورد علاقه‌اش جسد را در ساوجبلاغ به آتش کشیدند که بعد از محاکمه او حکم قصاص و همدستش حبس گرفت.

دو زندانی دیگر تبعه افغانستان و محکوم به اعدام بودند. آن‌ها همراه پنج نفر دیگر وقتی یک زن ایرانی روز‌های پایانی مهر سال ۱۳۹۸ برای بازدید و خرید یک خانه ویلایی به غرب تهران رفته بود، به او حمله کرده و این زن را قربانی تجاوز گروهی کردند. با شکایت این زن، شش متهم بازداشت شدند و بعد از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران شش مرد افغان به اعدام محکوم شدند و یکی از محکومان فراری نیز حکم غیابی گرفت.

این شش زندانی سحرگاه چهارشنبه از سلول انفرادی به محوطه اجرای حکم در زندان قزلحصار کرج منتقل شدند. با دیدن خانواده‌های مقتولان التماس می‌کردند تا شاید آن‌ها را ببخشند. شاهین که مادر شهید را کشته بود برای دومین‌بار توانست مهلت بگیرد، اما شهروز و مهرداد رضایت اولیای‌دم را نگرفتند و حکم قصاص‌شان اجرا شد. حالا نوبت به مینا رسیده بود. دخترش پیش از این او را بخشیده بود، در این سال‌ها پدرشوهرش فوت کرده بود و وراث او برادر و خواهران مقتول و مادر او بودند. او از خانواده مقتول خواهش کرد به خاطر تنها دخترش او را ببخشند، اما آن‌ها این زن خیانتکار را نبخشیدند و حکم قصاص او نیز اجرا شد. در ادامه دو نفر از باند متجاوزان افغان نیز پای چوبه دار رفتند و اعدام شدند. این در حالی است که هنوز چهار تبعه افغان دیگر در یک قدمی مرگ قرار دارند.

منبع: جام جم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین