کد خبر: ۹۴۰۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
نماینده مجلس خبرگان بیان کرد

هاشم زاده هریسی:امروز نام قانون اساسی هم فراموش شده است

بسیاری از مشكلات جامعه ما به علت عدم پایبندی و عدم اجرای قانون اساسی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: آیت‌الله هاشم زاده هریسی،عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این كه امروز نام قانون اساسی هم در كشور به فراموشی سپرده شده است، تأكید كرد: بسیاری از مشكلات جامعه ما به علت عدم پایبندی و عدم اجرای قانون اساسی است. 

عضو مجلس‌ خبرگان‌ رهبری تاكید كرد : بازگشت به قانون اساسی، اعتدال، محبت و تقوا راهكارهای حل مشكلات موجود است. 

حجت‌الاسلام هاشم هاشم‌زاده هریسی  به بیان راهكارهای خود برای تلطیف فضا پرداخت و گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی یك قانون متعالی، معتبر و مترقی است كه هر دو طرف معتقد به آن بوده و از آن خارج نمی‌شوند. 

وی با بیان اینكه افراد معدودی وجود دارند كه قانون اساسی، جمهوری اسلامی و اسلام را قبول ندارند، اظهار داشت: این افراد بعضا نفوذ كرده و برخی شعارها و كارهایی را انجام می‌دهند كه صف آنها را از صف معترضان كاملاً متمایز می‌كند و نباید این گروه معدود را با معتقدان به نظام و قانون اساسی یكی دانست. 

وی تاكید كرد: اگر بخواهیم همه را از قانون اساسی برانیم، به قانون اساسی خدشه وارد كرده‌ایم و مطمئنا این اقدام موجب تضعیف نظام واین قانون خواهد شد. 

این استاد دانشگاه، عمل به اصول قانون اساسی را در حل بسیاری از مشكلات موجود موثر دانست و گفت: همواره در مقالات و سخنرانی‌هایم اعلام كرده‌ام كه متاسفانه در كشور ما قانون اساسی به‌طور كامل عمل نمی‌شود و در جامعه عدم رعایت اصول قانون اساسی، نقض برخی اصول و یا شبهه نقض آن قانون، كاملا نمایان است و به جایی كه روز به روز به اجرای آن نزدیك شویم، دورتر شده‌ایم. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه امروز نام قانون اساسی هم در كشور به فراموشی سپرده شده است، تاكید كرد: بسیاری از مشكلات جامعه ما به علت عدم پایبندی و عدم اجرای قانون اساسی است. 

هاشم‌زاده هریسی با تاكید بر اینكه از اصلی‌ترین راه‌حل‌های حل مشكلات موجود بازگشت به قانون اساسی و اجرای دقیق اصول آن است، ادامه داد: تندروی در جامعه زیاد است كه باید آن‌را كنترل كرده و فرهنگ اعتدال را پیاده كنیم. 

این استاد دانشگاه سومین راهكار برای حل مشكلات موجود را با محبت برخورد كردن با همگان عنوان كرد و اظهار داشت: صحبت در جامعه ما بسیار كم شده است، زمانی‌كه از تریبون‌ها و حلقوم اشخاص شعار اعدام و بازداشت به گوش می‌رسد، نشان می‌دهد كه اهل عقده هستیم. 

وی با بیان این كه این افراد عده معدود و گروه خاصی هستند، ادامه داد: این اشخاص در سخنرانی‌های عمومی خود می‌گویند كه به ما خبر رسیده كه برخی فلان و فلان كرده‌اند. با این‌كار مردم را تحریك كرده و میان مردم نفرت به‌وجود آوریم. به بنده هم خبرهایی می‌رسد اما هیچ‌گاه بر اساس اخباری كه می‌رسد اظهار نظر یا سخنرانی نمی‌كنم. 

هاشم‌زاده هریسی داشتن تقوا و توهین نكردن به افراد را یكی دیگر از راه‌حل‌های حل مشكلات موجود اعلام كرد و‌گفت: اگر تقوا داشته باشیم هیچ‌گاه به افراد توهین یا افترا نمی‌زنیم و در قضاوت‌های خود احتیاط كامل می‌كنیم. 

وی با بیان اینكه اعتدال از عدالت نشات می‌گیرد، خاطر نشان كرد: در جامعه عدالت را هم بسیار شعار می‌دهند امام معصوم می‌گوید وای بر جامعه‌ای كه شعار عدالت سر می‌دهد اما به عدالت رفتار نمی‌كند. 

این استاد دانشگاه تصریح كرد: ما مسائل و مشكلاتی را كه خود به‌وجود آورده‌ایم را فراموش كرده و فقط به دشمن چسبیده‌ایم. درست است كه دشمن در این مسائل نقش داشته اما اگر خود زمینه را برای آنها مهیا نكنیم آنها هیچ اقدامی نمی‌توانند كنند. 

هاشم‌زاده هریسی با تاكید بر اینكه ابتدا باید خودمان را بسازیم، ادامه داد: در شرایط فعلی ما خودمان را فراموش كرده‌ایم و با خود سخن نمی‌گوییم. قرآن می‌گوید ای مومنان مواظب گفتار، اعمال و كردار خود باشید و مطمئن باشید كه اگر خودتان را اصلاح كنید، جامعه نیز اصلاح خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۱
0
0
سلام . در دو پاراگراف ابتدایی خبر یک جا این آقا را عنوان آیت الله داده اید یک جا حجت الاسلام ! از شیخ حسن جوری بپرسید تکلیف چیست؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
0
0
می خواستم نظر بدم منصرف شدم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین