کد خبر: ۹۴۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

پیش بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران

مدیریت بحران استان تهران درباره وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک از چهارشنبه ۱۸ مهر تا پنج روز آینده در برخی مناطق استان هشدار داد.
پیش بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از چهارشنبه ۱۸ مهر تا پنج روز آینده احتمال وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش موقت دید و در نقاط پرتردد شهری کاهش کیفیت هوا وجود دارد. 

حامد یزدی مهر افزود: در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک و گاهی گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوای استان و کاهش شعاع دید، وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی در ارتفاعات دوراز انتظار نیست. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین به شهروندان توصیه کرد در عبور و مرور جاده‌ای احتیاط و از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان داشته باشند و از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد و تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، سم یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع هنگام وزش باد خودداری کنند برای مستحکم کردن پوشش گلخانه‌ها اقدام و در انجام امور عمرانی احتیاط کنند.

حامد یزدی مهر افزود: در این مدت برای ارتفاعات به ویژه فیروزکوه، افزایش ابر و در بعضی ساعات بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین