کد خبر: ۹۴۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۱
سخنگوی کمیسیون اقتصادی اعلام کرد

خباز: دولت به اهداف برنامه چهارم دست نیافته است

رشد اقتصادی باید در برنامه چهارم توسعه به 8 درصد می‌رسید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس، عملكرد دولت را در اجرای برنامه چهارم توسعه در شاخص‌های اقتصادی، تورم، بیكاری، رشد اقتصادی، نرخ سود بانكی، انضباط مالی و اقتصادی دولت خلاف اهداف این برنامه دانست.

محمدرضا خباز روز یكشنبه در نطق میان دستور گفت: در برنامه چهارم شاخص‌هایی برای كشور هدف گذاری شده بود اما متاسفانه دولت در خیلی از شاخص‌ها، به اهداف دست نیافته است.

وی خاطرنشان كرد: رشد اقتصادی باید در برنامه چهارم توسعه به 8 درصد می‌رسید در صورتی كه الان 4/5 است.

نماینده مردم كاشمر با بیان این كه نقدینگی باید مهار می‌شد در صورتی كه نقدینگی 2 برابر شده است، تصریح كرد: در حالیكه براساس برنامه چهارم توسعه تورم باید یك رقمی می‌شد اما مردم بیشترین تورم را تحمل می‌كنند.

خباز خاطرنشان كرد: نرخ بیكاری باید یك رقمی می‌شد در صورتی كه دولت معنی اشتغال را عوض كرد و آورده است اگر كسی هفته‌ای یك ساعت كار كند بیكار تلقی نمی‌شود.

وی تصریح كرد: نرخ سود بانك‌ها باید یك رقمی می‌شد اما برای مردمی كه تسهیلات دریافت می‌كنند سود بانكی به 24 درصد رسیده است.

خباز در ادامه گفت: نسبت درآمد مالیات به تولید ناخالص داخلی باید در سال 88 به 10 درصد می‌رسید الان به 5/6 درصد رسیده است.

وی یادآور شد: برنامه پنجم توسعه متأسفانه دارای ترتیبات برنامه نیست در حالی كه باید از یك سند بالادستی شروع و به‌ آمار می‌رسید اما فاقد این بحث است و هیچ سندی برای ارزیابی آن پیش بینی نشده و برای انطباق در سند چشم انداز موضوع مشخصی ندارد.

سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس تاكید كرد: حدود 80 درصد مواد برنامه پنجم توسعه زائد است و بود و نبود آن علی السویه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین