کد خبر: ۹۴۱۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

آمریکا: اسرائیل نباید عملیات نظامی مانند غزه در لبنان انجام دهد

درحالی که آمریکا همه جانبه از جنایت های رژیم صهیونیستی حمایت می کند, وزارت خارجه این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که اسرائیل نباید عملیات نظامی مانند غزه در لبنان انجام دهد.
آمریکا: اسرائیل نباید عملیات نظامی مانند غزه در لبنان انجام دهد
آفتاب‌‌نیوز :

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: من صراحتا اعلام می‌کنم که نباید هیچ گونه اقدام نظامی در لبنان مانند غزه و نتیجه آن شبیه غزه باشد.

میلر در پاسخ به سوالی درباره ویدئویی که روز سه شنبه توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد، این اظهارات را بیان کرد.

نتانیاهو در این تصاویر ضبط شده خطاب به مردم لبنان گفت: «شما این فرصت را دارید که لبنان را قبل از سقوط به ورطه یک جنگ طولانی که منجر به ویرانی و رنجی مانند آنچه در غزه می‌بینیم، نجات دهید. من به شما مردم لبنان می‌گویم: کشور خود را از دست حزب الله آزاد کنید تا این جنگ پایان یابد.»

درحالی که بخش بزرگی از بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی در غزه و علیه زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی استفاده می‌کند توسط آمریکا تامین می‌شود، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: آمریکا "به ویژه نگران" وضعیت انسانی در شمال غزه است.

آژانس دفاع غیرنظامی این منطقه اعلام کرده که نیرو‌های اسرائیلی گلوله باران را تشدید کرده و جاده‌ها را بسته و از ارسال کمک جلوگیری کرده اند.

میلر ادعا کرد: «ما به شدت نگران وضعیت انسانی در تمام غزه و به ویژه در شمال غزه هستیم و این موضوع در گفتگو‌های فوری میان آمریکا و اسرائیل مطرح شده است.»

وی گفت: «ما به دولت اسرائیل روشن کرده‌ایم که آن‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه موظف هستند که اجازه دهند غذا و آب و سایر کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز به تمام نقاط غزه برسد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما کاملاً از اسرائیل انتظار داریم که به این تعهدات عمل کنند.»

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل با اعلام ابراز نگرانی عمیق نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) از فعالیت‌ها و تحرکات اخیر ارتش اسرائیل در مجاورت یکی از مواضعش در لبنان، گفت که این تحولی بسیار خطرناک است و به خطر انداختن امنیت صلح بانان سازمان ملل در اجرای مأموریتی که شورای امنیت به آن‌ها تحویل داده، غیرقابل قبول است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: یونیفل نگرانی عمیق خود را با توجه به فعالیت‌های اخیر ارتش اسرائیل در مجاورت یکی از مواضع ماموریت حافظ صلح، در جنوب شرقی مارون ار راس در بخش غربی، که در داخل خاک لبنان قرار دارد، اعلام کرده است.

دوجاریک افزود: یونیفل گفت که این یک تحول بسیار خطرناک است و ارتش اسرائیل بار‌ها از طریق کانال‌های ارتباطی منظم از این وضعیت جاری مطلع شده است. به خطر انداختن امنیت صلح بانان سازمان ملل در اجرای مأموریتی که شورای امنیت به آن‌ها تحویل داده است غیرقابل قبول است، و یونیفیل به همه بازیگران تعهداتشان برای حفاظت از نیرو‌ها و اموال سازمان ملل را یادآوری می‌کند.

فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل حملات اسرائیل، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان لبنان آواره شدند و به سوریه پناه بردند.

او اعلام کرد: در مرز سوریه و لبنان هستم، جایی که ۲۵۰ هزار نفر از ۲۳ سپتامبر از آن عبور کرده اند. مقامات محلی، هلال احمر سوریه، سازمان ملل و شرکای آن به طور مستمر در تلاش هستند تا به مردمی که وارد سوریه می‌شوند به صورت مناسب رسیدگی کنند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه به عملیات روزانه و سنگین علیه اهداف این رژیم در داخل خاک فلسطین اقدام کرده است.

ارتش اسرائیل از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صد‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین