کد خبر: ۹۴۱۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
نگرانی ولیعهد عربستان از تشدید بحران و گسترش جنگ در منطقه

جزئیات دیدار عراقچی و بن سلمان

ولیعهد عربستان سعودی در دیدار عراقچی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید بحران و گسترش جنگ در منطقه، بر ضرورت اهتمام همه کشور‌های منطقه به حراست از ثبات و امنیت منطقه‌ای تأکید کرد.
جزئیات دیدار عراقچی و بن سلمان
آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در عربستان سعودی درباره تحولات منطقه، روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه با امیر محمد بن سلمان، ولیعهد و رئیس هیأت وزیران پادشاهی عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.

ولیعهد سعودی در این دیدار، ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تشدید بحران و گسترش جنگ در منطقه، بر ضرورت اهتمام همه کشور‌های این منطقه به حراست از ثبات و امنیت منطقه‌ای تأکید کرد. 

وی در ادامه، ضمن ابراز رضایت از روند مناسب اجرایی شدن توافقات دو کشور در طول یک سال گذشته، بهبود در روابط دوجانبه را مثبت و محسوس ارزیابی و تصریح کرد: پادشاهی سعودی نسبت به تداوم این روند در مناسبات دوجانبه مصمم است.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار، حسن همسایگی را سیاست قطعی دولت چهاردهم خواند و خاطرنشان کرد: ادامه سیاست گسترش روابط با همسایگان به منظور تقویت ثبات، امنیت و رفاه منطقه‌ای و افزایش همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های منطقه، از اولویت‌های جدی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات منطقه و رایزنی‌های اخیر خود در لبنان و سوریه، خواستار همکاری همه کشور‌های منطقه و به کارگیری همه طرفیت‌ها از سوی آنان به منظور توقف فوری حملات نظامی رژیم صهیونیستی و ممانعت از تداوم تخریب زیرساخت‌های غزه و لبنان شد.

 وی ایستادگی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و توقف فوری جنگ در منطقه را لازمه رسیدن به ثبات و امنیت پایدار در منطقه عنوان کرد.

طرفین در این دیدار بر اهمیت تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌های دو کشور درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای تأکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین