کد خبر: ۹۴۱۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
به مناسبت روز ملی دامپزشکی و به همت فرهنگستان علوم؛

۳ دامپزشک برجسته تجلیل شدند

 نخستین جایزه پرفسور «حسن تاج بخش» چهره ماندگار رشته دامپزشکی در مراسمی به ۲ دامپزشک برجسته و یک دامپزشک جوان ایرانی اهدا شد.
۳ دامپزشک برجسته تجلیل شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سالن استاد «رضا داوری اردکانی» فرهنگستان علوم، صبح امروز پنج شنبه ۱۹ مهرماه میزبان آئین اهدای نخستین جایزه پروفسور حسن تاج‌بخش چهره ماندگاررشته دامپزشکی کشورمان و عضو پیوسته این فرهنگستان به مناسبت بزرگداشت روز ملی دامپزشکی به همت گروه علوم دامپزشکی این فرهنگستان بود.

در تقویم رسمی کشور ۱۴ مهرماه روز ملی و از ۱۴ تا ۲۰ مهر هفته دامپزشکی نامگذاری شده است.

پرفسور «حسن تاجبخش» که این جایزه توسط فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی بنام او بنیان نهاده شده، متولد ۱۳۱۶ در تهران، استاد ممتاز دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی و از برگزیدگان دوره نخست چهره‌های ماندگار سال ۱۳۸۰ در رشته دامپزشکی است.

پرفسور تاجبخش ضمن تحصیل در رشته دامپزشکی به مطالعه آثاری در زمینه باکتری شناسی و ایمنی شناسی پزشکی و آسیب شناسی پرداخته است و ج‍زء بیست نفر از موسسین انجمن ایمنی شناسی فرانسه است.

پروفسور شارل پیله که از بزرگان دانش میکرب شناسی جهان، مرحوم پروفسور پیر گرابار کاشف ایمونوالکتروفورز، پروفسور لولف، ژاکوب مادموازل استوب و خانم پروفسور پیشود از اساتید پرفسور حسن تاجبخش بودند.

در این آئین که با حضور جمعی از اساتید و متخصصان علوم دامپزشکی و رئیس و اعضا فرهنگستان علوم همراه بود، از «سیدمحسن دستور» و «سید محمد بارانی» به عنوان ۲ دامپزشک برجسته و همچنین «امید مرادی» به عنوان دامپزشک جوان و خلاق برگزیده تجلیل به عمل آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین