کد خبر: ۹۴۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۲
از سوی حجت‌الاسلام ابوترابی

تلاش برای برکناری محتشمی‌پور از کنفرانس انتفاضه فلسطین

شیخ‌الاسلام جانشین احتمالی وی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شب گذشته نائب رئیس مجلس با حضور در دفتر دبیرخانه انقلاب اسلامی فلسطین از محتشمی پور خواسته از سمت خود استعفا دهد.

حجت الاسلام ابوترابی در این دیدار ازمحتشمی‌پور خواسته است که از سمت دبیرکلی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین استعفا دهد، در غیر این صورت برکنار خواهد شد. هر چند پاسخی از سوی محتشمی‌پور به این درخواست داده نشده است.

اولین بار چندی پیش بود که نمایندگان حامی دولت در صحن علنی از رئیس مجلس خواستند محتشمی‌پور را برکنار کند. هر چند لاریجانی تصمیم‌گیری در این‌باره را به مشورت با مقام معظم رهبری منوط کرد.

چندی بعد هم برخی نمایندگان در دیدار با رئیس مجلس از وی خواستند محتشمی پور را از دبیرکلی کمیته دفاع از مردم فلسطین مجلس برکنار کند. حمید رسایی از جمله نمایندگان پیگیر در این زمینه بود. او همچنین از درخواست 140 نماینده در این خصوص خبر داده بود.
دلیل این نمایندگان مواضع کمیته دانشجویی دبیرخانه دفاع از مردم فلسطین بوده که از نظر این نمایندگان در تقابلی آشکار با مواضع مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت جمهوری اسلامی از مردم فلسطین بوده است. هر چند در نامه آنان اشاره‌ای به این اقدام‌ها نشده بود. اما به نظر می‌رسد فعالیت‌های زمان انتخابات محتشمی‌پور دلیل واقعی این نمایندگان برای این تصمیم باشد.

در واکنش به این شایعه‌ها حجت‌الاسلام محتشمی‌پور امروز در حاشیه نشستی با محوریت موضوع «نسبت مسأله فلسطین با انقلاب اسلامی» درباره احتمال کناره‌گیری خود از دبیرکلی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت: مسئله فلسطین را یک موضوع ارزشی و به عنوان وظیفه انسانی و اسلامی می‌دانم لذا فرق نمی‌کند که این خدمت را در کجا انجام دهم.

وی با بیان این که بنده به عنوان کسی که از ابتدای کنفرانس‌های مختلفی که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در دفتر این مرکز انجام می‌شده، فعال بوده‌ام گفت: امیدوارم کسی که در آینده به عنوان رئیس این دفتر انتخاب می‌شود بتواند این راه را ادامه دهد.

نگاهی به ادبیات و سخنان محتشمی پور نشان می‌دهد وی موضوع کنارگیری را تلویحا پذیرفته و طی چندروز آینده باید منتظر شنیدن خبر استعفای او بود.

در همین حال ایرنا از حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل و سیاست خارجی رییس مجلس به عنوان فردی که از سوی برخی از نمایندگان برای احراز سمت دبیرکلی کنفرانس حمایت از مردم فلسطین معرفی شده، به عنوان دبیر کل حمایت از انتفاضه فلسطین نام برده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین