کد خبر: ۹۴۲۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱

بسیاری از مشکلات دیابت با سبک زندگی مناسب حل می‌شود

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بسیاری از مشکلات دیابت با سبک زندگی مناسب حل می‌شود و در این راستا مشارکت‌های مردمی بسیار مهم است.
بسیاری از مشکلات دیابت با سبک زندگی مناسب حل می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد هادی ایازی روز شنبه در سمینار روز جهانی دیابت (۱۴ نوامبر برابر با ۲۴ آبان) در تالار امام خمینی بیمارستان امام خمینی (ره) بر افزایش مشارکت‌های مردمی در بالا بردن ضریب سلامت جامعه تاکید کرد.

وی افزود:‌هر فردی باید به فکر سلامت خودش باشد و بداند چه نوع تغذیه، چه میزان تحرک دارد و چه نوع غذایی را مصرف می‌کند.

ایازی، یکی از راه‌های سبک زندگی سالم را تحرک فیزیکی افراد عنوان کرد و گفت: حداقل روزی نیم ساعت پیاده روی برای حفظ سلامتی لازم است؛ همچنین افراد باید از مصرف غذا‌های پرچرب، شور و خیلی شیرین اجتناب کنند.

وی، ادامه داد: مهم‌ترین دوران زندگی انسان دوران کودکی است که از آن به عنوان هزار روز طلایی یعنی از ابتدای تشکیل جنین تا ۲ سالگی یاد می‌شود؛ چرا که ۹۰ درصد کالبد انسان در این زمان شکل می‌شود و باید دید چقدر توانسته ایم برای این دوران سرمایه گذاری کنیم.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: باید کمک کرد اعضای خانواده از همان کودکی سلامتی داشته باشند به خصوص اینکه کشور با پدیده سالمندی مواجه است و بنابراین باید بیشتر برای حفظ سلامت کودکان و میانسالان برنامه ریزی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین