کد خبر: ۹۴۲۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
تلاش‌های ایران برای مهار یک جنگ تمام عیار در منطقه

عراقچی: تلاش‌های بسیاری برای مهار یک جنگ تمام عیار در منطقه انجام داده‌ایم

وزیر امور خارجه امروز با اشاره به تلاش‌های ایران برای مهار یک جنگ تمام عیار در منطقه به صراحت هشدار داد که ایران در دفاع از مردم و منافعش هیچ خط قرمزی ندارد.
عراقچی: تلاش‌های بسیاری برای مهار یک جنگ تمام عیار در منطقه انجام داده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (یکشنبه) ۲۲ مهرماه با ارائه آماری از ارسال تسلیحات توسط آمریکا به رژیم صهیونیستی عنوان کرد: ایالات متحده آمریکا در حال ارسال بی‌سابقه تسلیحات به اسرائیل است. این کشور اکنون جان نیرو‌های خود را با اعزام آن‌ها برای هدایت سیستم‌های موشکی آمریکایی در اسرائیل در معرض خطر قرار می‌دهد.

وزیر امور خارجه که امروز در سومین دور از سفرهایش به کشور‌های منطقه و در مقصد نخست این دور از سفر‌ها وارد بغداد شده تا با همتای عراقی و دیگر مقامات این کشور درباره اوضاع جاری در منطقه و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه و لبنان گفتگو کند، در شبکه اجتماعی ایکس در پستی به زبان انگلیسی یادآور شد: در حالی که ما در روز‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای مهار یک جنگ تمام عیار در منطقه انجام داده‌ایم، به وضوح و صراحت می‌گویم که در دفاع از مردم و منافع خود هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت.

بر اساس یک پژوهش جدید توسط دانشگاه براون از زمان آغاز تهاجم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته آمریکا حداقل ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به اسرائیل کمک نظامی کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این هم به صراحت هشدار داده بود که ایران آماده هر سناریویی است و گفته بود: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که ایران خواهان افزایش تنش و جنگ نیست، اگر چه از جنگ نمی‌ترسیم و همه گونه آمادگی داریم و اگر می‌خواهند اراده ما را امتحان کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند. ما برای هر سناریو و وضعیتی آمادگی داریم. نیرو‌های مسلح ما در آمادگی کامل و صد در صد به سر می‌برند و تمام اهداف لازم را شناسایی کرده‌اند،، ولی سیاست ما جنگ و ادامه تنش نیست اگرچه برای آن آمادگی داریم.

عراقچی همچنین عنوان کرده بود: سیاست ما توقف درگیری‌هاست و رسیدن به یک آتش‌بس عادلانه که مورد قبول و پذیرش مقاومت باشد و برای این کار تلاش خواهیم کرد و به رایزنی‌های خود ادامه خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین